SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„MasterChef Junior” hitem TVN. 26,3 mln zł z reklam

2,85 mln widzów oglądało show „MasterChef Junior” w TVN. To o milion osób więcej niż emitowany w tym paśmie w analogicznym okresie ub.r. program „Mamy Cię!”. Stacja w czasie nadawania talent-show była liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 26,31 mln zł.

fot. tvnfot. tvn

Format „MasterChef Junior” na antenie TVN pokazywany był w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 21 lutego do 24 kwietnia br. Średnia widownia wszystkich dziesięciu odcinków wyniosła 2,85 mln osób, co przełożyło się na 17,18 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął finałowy odcinek, który śledziło średnio 3,15 mln widzów, co przełożyło się na 18,81 proc. udziału.

Oglądalność odcinek po odcinku - dane dzięki uprzejmości TVN

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

AMR

SHR %

2016-02-21

20:01:00

21:30:01

3 114 316

18,49%

1 549 737

23,39%

2016-02-28

20:00:19

21:32:52

2 837 269

16,91%

1 342 874

20,89%

2016-03-06

20:01:39

21:32:34

3 031 237

17,62%

1 668 996

23,65%

2016-03-13

20:00:05

21:28:24

2 768 057

16,25%

1 476 262

21,64%

2016-03-20

20:01:07

21:29:55

2 989 359

17,77%

1 541 619

22,60%

2016-03-27

19:59:29

21:32:58

2 129 487

14,10%

1 060 595

17,32%

2016-04-03

20:00:20

21:28:29

3 055 148

18,53%

1 579 204

24,30%

2016-04-10

20:00:21

21:28:44

2 385 584

14,13%

1 145 854

17,20%

2016-04-17

20:00:33

21:27:46

3 075 095

19,01%

1 373 026

22,20%

2016-04-24

20:01:22

21:34:21

3 152 173

18,81%

1 498 765

22,61%

Średnio:

2 854 187

17,18%

1 423 842

21,62%

Nowy talent-show miał o 1,01 mln widzów więcej, niż pokazywany przez TVN w analogicznym okresie rok wcześniej w niedziele o 20.00 program rozrywkowy „Mamy Cię!”. Tamtą produkcję oglądało średnio 1,84 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 10,86 oraz 13,28 proc.

- Myślę, że za sukcesem „MasterChef’a Juniora” stoją przede wszystkim jego uczestnicy. Dzieci urzekły widzów nie tylko swoim niezwykłym kulinarnym talentem, ale również szczerością, poczuciem humoru i wrażliwością - tłumaczy nam Ewa Leja, producent programu ze strony TVN.

TVN w paśmie nadawania „MasterChef’a Juniora” był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1 z udziałem na poziomie 16,35 proc., nadająca w tym czasie serwisy: sportowy i pogodowy oraz seriale „Blondynka” i „Bodo”. Podium uzupełnił Polsat (10,76 proc.; filmy fabularne i „Must be the music”), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (5,57 proc.; pasmo filmowe).

Wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już zdecydowanym liderem, a dalej uplasowały się Polsat, Jedynka i Dwójka.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN - MasterChef Junior

2 854 187

17,18%

1 423 842

21,62%

TVP1

2 715 476

16,35%

639 685

9,71%

Polsat

1 786 921

10,76%

768 257

11,67%

TVP2

925 180

5,57%

417 672

6,34%

Wpływy reklamowe TVN wokół emisji dziesięciu premierowych odcinków formatu wyniosły 26,31 mln zł. Z kolei pokazywany rok temu w tym paśmie program „Mamy Cię!”, liczący 13 odcinków, zarobił z reklam 23,6 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

„MasterChef Junior” to talent-show, w którym w gotowaniu rywalizowały dzieci w wieku od 8 do 13 lat. Przygotowane przez nich dania były oceniane przez: Mateusza Gesslera, Michela Morana i Annę Starmach, którzy byli jurorami w produkcji. Program produkowała firma Endemol Shine Polska. Zwycięzcą pierwszej polskiej edycji formatu została 11-letnia Natalia Paździor ze Zbludowic koło Buska-Zdroju.

Jak już informowaliśmy kilka tygodni temu, TVN jest zainteresowany kontynuacją „MasterChef’a Juniora”. Druga seria talent-show mogłaby trafić na antenę stacji wiosną 2017 roku.

Dodajmy, że w marcu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,89 proc.

Dołącz do dyskusji: „MasterChef Junior” hitem TVN. 26,3 mln zł z reklam

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widzka
I super! Świetne dzieciaki, pełne pasji, bez sztucznych wybujałych marze rodziców jak to bywa w innych programach i najlepsze jury z podejściem do tych dzieci. Obawiałam się Gesslera, a okazał się świetnym gościem. Niecierpliwie czekam na 2 edycję, bo ciągle pozostaje pod wrażeniem pierwszej do której podchodziłam dość sceptycznie na początku. I jak się okazuje niesłusznie.
Bodo nie miał szans przy takim formacie. I o tych 2,85 mln widzów w ostatecznym rozrachunku będzie mógł tylko pomarzyć. Wiosenna klapa TVP.
Swoją drogą kiedy ostatnio TVN wygrał wiosenny prime time? Zawsze to Jedynka rozwalała przeciwników na łopatki.
odpowiedź
User
mook
"Bodo" zdetronizowany! BRAWO TVN!
odpowiedź
User
Marcin
Najlepszy program w historii Masterchefa. Dzieciaki luźne, z pasją i bez napinki. Jury też super w stosunku do nich. Bez traktowania ich jak dzieci, alei bez protekcjonalizmu.
Ja oglądałem z przyjemnością. Brawo dzieciaki i brawo programowi.
odpowiedź