Lidl stawia na ekologię. Wprowadza w Polsce warzywa Bio znakowane światłem
Sieć Lidl Polska wprowadza do sklepów pierwsze warzywa Bio znakowane bezinwazyjnie - naturalnym światłem. Bio dynia piżmowa i Bio seler sprzedawane są bez opakowania, bez opakowania, tuszu i kleju.
W ramach działań zmierzających do ograniczania i redukcji używanego plastiku, Lidl wprowadził właśnie innowacyjny sposób znakowania BIO owoców i warzyw za pomocą wiązki światła.
Do polskich sklepów sieci trafiły właśnie pierwsze warzywa Bio znakowane przy pomocy natural branding’u, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Są to Bio dynia piżmowa oraz Bio seler.
Metoda naturalnego znakowania nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się „tatuaż”. Dzięki temu sprzedawane są bez opakowań, a informację o tym, że są to produkty Bio klient znajdzie bezpośrednio na skórce.
- Od początku istnienia farmy realizujemy ideę rolnictwa ekologicznego, w ten sposób klienci Lidla w całej Polsce mają dostęp do świeżych warzyw i owoców BIO. Dzięki wieloletniej współpracy z Lidl Polska możemy nieustannie się rozwijać i wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania. Naszym najnowszym projektem jest natural branding, czyli znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem. Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.
- Jako Lidl Polska przyjęliśmy istotne zobowiązanie w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100 proc. plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zredukujemy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20 proc.. Aby to osiągnąć systematycznie pracujemy już dzisiaj. Postawiliśmy pierwsze kroki wycofując ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe. Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding - dodaje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication w Lidl Polska.
Lidl ma obecnie ok. 10,5 tys. sklepów w 32 krajach. W Polsce jest ich ponad 680.
W minionym roku rozliczeniowym Lidl Polska osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 18,32 mln zł oraz 901,1 mln zł zysku netto (wobec 708,2 mln zł rok wcześniej).
Dołącz do dyskusji: Lidl stawia na ekologię. Wprowadza w Polsce warzywa Bio znakowane światłem
Sprzedawali bez skrupułów kaszę z glifosfatem.
niemalże każde inne warzywo w lidlu nie jest niczym znakowane, nie ma opakowania, kleju itd. itp.
rzeczywiście tylko te super bio, są spakowane w plastik - ale chyba tylko po to, żeby Janusze i Grażyny nie oszukały przy nakładaniu.
Także z mojej strony piąteczka za ten pomysł. Natomiast fakt faktem, że jeszcze jest milion innych ton plastiku do wyeliminowania.