SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gdańsk zapłaci Lechii Gdańsk za promocję 7 mln zł

Władze Gdańska zawrze z Lechią Gdańsk umowę, na mocy której ten klub piłkarski będzie promować miasto do końca maja 2024 roku. Wartość kontraktu wynosi 7 mln zł.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Władze Gdańska uzasadniają zawarcie umowy z Lechią Gdańsk tym, że piłka nożna, która jest najpopularniejszą i najbardziej medialną dyscypliną sportową jest doskonałym narzędziem do promocji miasta.

"Wydatki poniesione na promocje przy okazji meczów piłkarski przynoszą wielokrotne zwroty medialne i są doskonałą promocją miasta" - podkreślają władze.

Przeprowadzenie działań promocyjnych Gdańska przez Lechię Gdańsk zawierać będzie: branding strojów zawodników, wewnętrzny branding na stadionie Polsat Plus Arena Gdańsk oraz emisje spotów reklamowych na bandach LED podczas meczów 1 Ligi, ekspozycje logotypu miasta Gdańska na materiałach drukowanych, na oficjalnej stronie klubu oraz w mediach społecznościowych, ekspozycje logotypu miasta Gdańska lub nazwy Gdańsk podczas transmisji telewizyjnych.

Umowa będzie obowiązywać do 31 maja 2024 roku, a jej wartość wynosi 7 mln zł.

Fundusz Mada Global potwierdza przejęcie Lechii

Fundusz inwestycyjny Mada Global, działający w oparciu o regulacje organów nadzoru finansowego Zjednoczonych Emiratów Arabskich, zgodził się na wszystkie warunki transakcji i stanie się nowym właścicielem występującej w piłkarskiej 1. lidze Lechii – poinformował gdański klub.

„Mada Global Fund For Income Opportunities (Mada Global) – fundusz inwestycyjny private equity, działający w oparciu o regulacje organów nadzoru finansowego Zjednoczonych Emiratów Arabskich (znajdujący się na 34. miejscu listy Securities and Commodities Authorities) – zgodził się na wszystkie warunki transakcji, w wyniku której stanie się nowym właścicielem klubu piłkarskiego Lechia” – przekazał w czwartek gdański klub na oficjalnej stronie.

Dodano jednocześnie, że w celu zrealizowania tej inwestycji Mada Global stworzyła w Warszawie w pełni należącą do niej spółkę Football Culture Poland, której prezesem został Szwajcar Paolo Urfer. Pełni on także funkcję project managera oraz głównego inwestora funduszu.

„Wiele klubów – zarówno z ekstraklasy, jak i 1. ligi – okazało nam wielkie zainteresowanie. Wybraliśmy Lechię Gdańsk, która jest wspaniałym klubem z pięknego miasta, a naszym pierwszym celem będzie awans do ekstraklasy. Teraz zamierzamy intensywnie pracować nad przygotowaniem drużyny do sezonu 2023/2024” - skomentował Urfer.

Do tej pory 100 procent udziałów w spółce Lechia Rights Management, której prezesem jest Adam Mandziara, ma firma Advancesport AG, należąca do Philippa Wernze i Mandziary.

W poprzednim sezonie gdańszczanie, po 15 latach, spadli z ekstraklasy. Obecnie klub boryka z ogromnymi problemami finansowymi – ma zaległości wobec piłkarzy i pracowników (wielu z nich odeszło z Lechii), zespół nie pojechał także na zaplanowane zgrupowanie do Gniewina.

Dołącz do dyskusji: Gdańsk zapłaci Lechii Gdańsk za promocję 7 mln zł

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ren
Śmiech na sali. Pewnie zaraz będzie jakaś konferencja prasowa gdzie Dulkiewicz będzie narzekała, że rząd obcina fundusze samorządom
11 5
odpowiedź
User
Szlo
Tak się pompuje publiczne pieniądze do prywatnej kieszeni
11 6
odpowiedź
User
Fryzjer
Promocja degradacji.
9 4
odpowiedź