Kwietniowy cennik TVP: 75 tys. zł za spot przy „M jak miłość” a 71,5 tys. zł przy „Ranczo”
W cenniku TVP na kwiecień podobnie jak rok temu najwięcej kosztują reklamy przy serialach „M jak miłość” i „Ranczo”. Ogółem ceny spotów w skali roku minimalnie się zmniejszyły.
Według kwietniowego cennika TVP za reklamę przed premierowym odcinkiem „M jak miłość” trzeba zapłacić od 72,2 do 75,5 tys. zł, a po nim - 65,4-67,5 tys. zł (wszystkie podane kwoty dotyczą spotów 30-sekundowych). Przed rokiem reklamy przy serialu kosztowały od 57 do 72,5 tys. zł. Z kolei cena spotu przed nowym odcinkiem „Rancza” wynosi obecnie 71,5 tys. zł, czyli 2,6 tys. zł więcej niż rok wcześniej.
Z innych seriali najdroższe dla marketerów są „Barwy szczęścia”, przy których reklamy kosztują od 39,8 do 52,9 tys. zł (rok temu ich ceny wynosiły od 55,7 do 58,5 tys. zł). Natomiast na spot przy „Ja to mam szczęście!”, nowym serialu TVP2, trzeba wydać 40,4-41,2 tys. zł.
W wieczornym paśmie informacyjnym TVP1 najdroższe są bloki reklamowe między „Wiadomościami” a „Sportem” w niedzielę - emisja spotu o tej porze kosztuje 68,9 tys. zł, czyli 6,9 tys. zł więcej niż przed rokiem. Natomiast za reklamę przed programem Tomasza Lisa albo „Magazynem Ekspresu Reporterów” trzeba zapłacić 34,1 tys. zł, podczas gdy rok temu spot w tych pasmach kosztował, odpowiednio, 37 i 41 tys. zł.
>>> Luty 2012: Jedynka liderem, ale tylko Polsat zyskał
Wśród programów rozrywkowych najdroższa dla reklamodawców jest „Jaka to melodia”, przy której niedzielnych odcinkach spoty kosztują nawet 35,9 tys. zł. Natomiast na reklamę przy „Bitwie na głosy” trzeba wydać maksymalnie 31,3 tys. zł.
Ogółem reklamy w kwietniowym cenniku TVP są średnio o 0,4 proc. niższe niż rok wcześniej. Czas reklamowy z obecnej oferty można rezerwować w piątek i poniedziałek. We wtorek realizowany będzie buking pakietów ratingowych, a w środę - buking pakietów KZP.
Dołącz do dyskusji: Kwietniowy cennik TVP: 75 tys. zł za spot przy „M jak miłość” a 71,5 tys. zł przy „Ranczo”
Rynek reklamowy ma w najlepszy wypadku wzrosnąć o 2, 3%. W wersji pesymistycznej mo0że nawet lekko spać.
Oglądalność w grupie komercyjnej TVP leci na łeb na szyję. W zeszłym tygodniu TVP2 straciło rok do roku 17,7%! TVP1 akurat utrzymało udziały, ale to dzięki znakomitej środzie i meczowi Polska Portugalia. We wcześniejszych tygodniach spadki TVP1 kręciły się w okolicach 20%.
A TVP utrzymuje ceny reklam. Przecież rabaty będą gigantyczne.
No chyba, że chcą na papierze pokazać niezłe dochody.