Droższe reklamy w TVP. Najwięcej za mecze piłkarskie, koncerty w Opolu i „Barwy szczęścia”
W czerwcowym cenniku reklamowym Telewizji Polskiej większość reklam jest droższa o kilkanaście proc. w porównaniu z czerwcem ub.r. Najwyższe ceny mają - obok tych emitowanych przy mundialu – spoty przy towarzyskich meczach piłkarskich Polaków z Chile i Litwą oraz koncertach w Opolu w TVP1 i przy „Barwach szczęścia” w TVP2.
Sprzedaż czasu antenowego przy mundialu Biuro Reklamy TVP rozpoczęło już w kwietniu br. Przypomnijmy, że ceny reklam przy spotkaniach z udziałem polskiej reprezentacji w fazie grupowej wynoszą od 95 do 395 tys. zł. Jeżeli Polacy dojdą do finału - cena za 30 sek. spot wzrośnie do 498,6 tys. zł.
Dosłownie na kilka dni przed piłkarskimi mistrzostwami w Rosji polska kadra rozegra dwa mecze towarzyskie: z Chile (8 czerwca) i Litwą (12 czerwca). Spoty przy pierwszym spotkaniu kosztują od 138,8 do 145 tys. zł, a przy drugim – do 108,1 tys. zł.
Wkrótce TVP rozpocznie sprzedaż miejsca w blokach przy tych transmisjach w drodze licytacji.
Wysokie ceny mają też reklamy, które pojawią się przy koncertach z 55. KFPP w Opolu, który odbędzie się w dniach od 8 do 10 czerwca br. 58,5 tys. zł kosztuje spot przy niedzielnym koncercie „Od Opola do Opola”, 55,9 tys. zł przy sobotnich „Premierach” i 28,3 tys. zł przy piątkowych „Debiutach” i koncercie „Przebój na Mundial”.
W ub.r. maksymalna cena reklamy przy tym wydarzeniu wynosiła 36 tys. zł.
W porównaniu z czerwcem ub. znacząco wzrosły ceny reklam przy „Wiadomościach” nadawanych w dni robocze. Teraz dochodzą do 35,9 tys. zł, podczas gdy rok temu wynosiły maksymalnie 13,7 tys. zł.
Z 23,6 tys. zł w ub.r. do maksymalnie 32,8 tys. zł obecnie wzrosły ceny spotów przy pogodzie w dni robocze, a w niedziele – z 32,1 tys. zł w ub.r. do 54,8 tys. zł aktualnie.
Reklamodawcy zainteresowani blokami przy „Sporcie” zapłacą w czerwcu br. do 27,5 tys. zł przy emisjach od poniedziałku do piątku. To tylko 200 zł więcej niż przed rokiem.
Warto zwrócić uwagę, że w chwili, gdy ruszą transmisje z mundialu, TVP1 nie będzie emitować bloków reklamowych przy pogodzie i sporcie w te dni, w których będzie pokazywać mecze.
Spośród seriali, które w czerwcu znajdą się na antenie TVP1 najdroższą reklamowo pozycją jest „Ojciec Mateusz” emitowany w czwartki - reklama przy nim kosztuje 27,1 tys. zł. Przy „Komisarzu Aleksie” trzeba zapłacić 18,1 tys. zł, przy „Wojennych dziewczynach” - 16,5 tys. zł, a przy „Pensjonacie nad rozlewiskiem” - 12 tys. zł.
Za spot przy rozrywkowych programach „The Wall Wygraj Marzenia” i „Big Music Quiz” trzeba zapłacić odpowiednio: 14,2 tys. zł i 12,4 tys. zł.
TVP2 z początkiem czerwca zaprzestaje emisji premierowych odcinków seriali „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”. Dlatego też najwyższą cenę mają reklamy przy serialu „Barwy szczęścia” - kosztują do 52,8 tys. zł, podczas gdy rok temu kosztowały maksymalnie 39,5 tys. zł.
38,6 tys. zł zapłacą reklamodawcy zainteresowani pojawieniem się w bloku przy serialu „Na sygnale” (w ub.r. 38,8 tys. zł), a ci chcący promować się przy „O mnie się nie martw” lub przy serialu „Rodzinka.pl” muszą się liczyć z wydatkiem rzędu: 25,3 tys. zł i 21,3 tys. zł. W ub.r. było to odpowiednio: 23,2 tys. zł i 20,5 tys. zł.
4 czerwca TVP2 rozpocznie emisję serialu „Mała matura 1947” - reklamę przy nim wyceniono na maksymalnie 37,1 tys. zł.
Biuro Reklamy TVP jako pierwsze ujawniło cennik reklamowy na czerwiec. Sprzedaż wg cennika będzie prowadzona do 23 maja, a zamówienia na pakiety KZP będą przyjmowane do 18 maja.
Dołącz do dyskusji: Droższe reklamy w TVP. Najwięcej za mecze piłkarskie, koncerty w Opolu i „Barwy szczęścia”