"Kropka TV" ma pozostać w Biedronce. Jest nowy wydawca
Spółka Petstar Król ma zostać nowym wydawcą tygodnika telewizyjnego „Kropka TV”, sprzedawanego w sklepach sieci Biedronka - ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Trwa jeszcze dopinanie ostatnich formalności. Dotąd za wydawanie pisma odpowiadało Wydawnictwo Edipresse.
Zmiana wydawcy „Kropki TV” wynika z lipcowej decyzji Wydawnictwa Edipresse (części Edipresse Holdingu, która pozostała w rękach Szwajcarów po sprzedaży biznesu prasowego Burdzie) o zaprzestaniu wydawania magazynu. Powodem była „sytuacja na rynku w Polsce i na świecie, związana przede wszystkim z najwyższą od ponad 25 lat inflacją oraz ogromnym wzrostem kosztów, a także trendy spadkowe na rynku prasy”. Sam Edipresse Holding jest obecnie w likwidacji.
Od lipca sieć Biedronka poszukiwała nowego podmiotu, który zajmie się przygotowaniem tytułu, dostępnego wyłącznie w dyskontach sieci. - Klienci dzwonili, prosili, by nie zamykać tytułu - mówi nam osoba znająca kulisy sprawy.
Jak ustaliliśmy, wybór sieci miał paść na spółkę Petstar Król, która do 1 września była wydawcą portali internetowych Psy.pl i Koty.pl. Sprzedała je firmie HiPets, posiadającej platformę do rezerwacji wizyt m.in. u lekarzy weterynarii, groomerów oraz behawiorystów.
"Kropka TV" w sprzedaży od 2006 r.
Za spółka Petstar Król stoi Amadeusz Król, który ostatnio pracowało w Wydawnictwie Edipresse jako dyrektor generalny, odpowiedzialny za Kropkę TV”. To on stał za powstaniem tygodnika - „Kropka TV” pojawiła się w sprzedaży w 2006 r. i była wydawana przez kierowaną przez Króla spółkę P&P. W 2013 r. sprzedał on większościowy pakiet firmy Wydawnictwu Edipresse.
Do spółki Petstar Król ma przejść większość pracowników „Kropki TV”, w tym redaktor naczelna pisma Agnieszka Świecka-Pilaszek.
Ostatnie wydanie „Kropki TV” przygotowane przez Edipresse Polska to numer 44., który ukaże się w poniedziałek 31 października. Potem tytuł powinien być przygotowany w ramach spółki Petstar Król.
Biuro prasowe Biedronki na razie nie komentuje sprawy wyboru nowego wydawcy dla "Kropki TV". Jak wynika z naszych informacji trwa dopinanie ostatnich formalności.
Wydawca ani sieć Biedronka nie ujawniają wysokości nakładu i sprzedaży „Kropki TV”.
Biedronka to największa sieć dyskontów w Polsce, licząca ponad 3,28 tys. sklepów. W drugim kwartale br. sprzedaż w sklepach sieci liczona w złotych wzrosła rok do roku o 26,9 proc., a w ujęciu porównywalnym (bez efektu otwarcia nowych placówek) - o 22,5 proc. Sieć zanotowała 4,45 mld euro wpływów kwartalnych i 8,29 mld euro w całym półroczu.
Dołącz do dyskusji: "Kropka TV" ma pozostać w Biedronce. Jest nowy wydawca
bo to maszynka do mielenia pieniędzy.