SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ruszyła kolejna edycja konkursu w ramach festiwalu „Pamięć i Tożsamość”

Telewizja Polska uruchomiła w środę kolejną edycję konkursu na projekt filmu dokumentalnego, organizowanego w ramach III Festiwalu Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”. Zwycięski projekt zostanie zrealizowany przez publicznego nadawcę.

Zgłoszenia do obecnej edycji konkursu można składać do końca stycznia przyszłego roku. Do udziału zaproszeni są zarówno doświadczeni, jak i początkujący twórcy. Konkurs ma ambicje stać się stałym elementem Festiwalu Kultury Narodowej.

Projekty konkursowych filmów można zgłaszać poprzez stronę festiwalu www.fkn.tvp.pl. Spośród zgłoszonych propozycji, komisja wybierze do 10 najlepszych projektów. Finaliści ubiegać się będą o główną nagrodę podczas pitchingu FKN, który odbędzie się 23 lutego 2023 r., w drugim dniu festiwalu w całości poświęconemu filmom i serialom dokumentalnym. Laureata konkursu poznamy 1 marca 2023 r. podczas uroczystej gali zamykającej Festiwal Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”.

Festiwal „Pamięć i Tożsamość”

Festiwal „Pamięć i Tożsamość” (nawiązujący do tytułu ostatniej książki-wywiadu Jana Pawła II) jest inicjatywą, która ma na celu promowanie treści tożsamościowych produkowanych lub koprodukowanych przez nadawcę publicznego. Pierwsza edycja odbyła się na stronie fkn.tvp.pl między 22 lutego-1 marca 2021 r.  W poprzedniej edycji konkursu zwyciężył projekt Dariusza Załuskiego i Oswalda Rodrigo Pereiry o polskich himalaistach, którzy w przededniu wybuchu II wojny światowej rozpoczęli pierwszą w historii Polski wyprawę w Himalaje. 2 lipca 1939 r. Polacy zdobyli szczyt Nanda Devi East, przyczyniając się do promocji Polski na świecie.

W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.

W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.

Dołącz do dyskusji: Ruszyła kolejna edycja konkursu w ramach festiwalu „Pamięć i Tożsamość”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl