Jedna linia, TP i 260 zł miesięcznie – polskie firmy z telefonami stacjonarnymi
Najpopularniejszym operatorem telefonii stacjonarnej wśród polskich firm jest Telekomunikacja Polska – wynika z badania PBS DGA. Przeciętny rachunek miesięczny za te usługi wynosi 260 zł.
Ponad trzy czwarte polskich firm używających z telefonów stacjonarnych to klienci Telekomunikacji Polskiej – pokazuje badanie PBS DGA. 16,4 proc. przedsiębiorstw korzysta z usług Netii, a pozostali operatorzy nie osiągnęli 3 proc. udziału w rynku.
70 proc. polskich firm wyposażonych w telefony stacjonarne korzysta z jednej linii, 18,5 proc. – z dwóch, natomiast 10 proc. – z trzech lub więcej. Najwyżej 100 zł miesięcznie płaci z tego tytułu 45,5 proc. przedsiębiorstw, 28,5 proc. wydaje na to od 101 do 200 zł, a 12,5 proc. – od 201 do 300 zł. Miesięczne rachunki za telefonię stacjonarną wynoszące między 301 a 500 zł deklaruje 8,5 proc. firm, od 501 do 1000 zł płaci 2,5 proc., a powyżej 1000 zł – niecałe 2 proc.
Wśród dwóch najważniejszych operatorów tych usług nieco wyższy poziom zadowolenia wśród swoich klientów osiągnęła Telekomunikacja Polska.
Ogółem polskie firmy korzystające z telefonii stacjonarnej najwyżej oceniają obsługę klienta świadczoną przez operatorów, a najniżej – ceny i promocje.
Badanie korzystania przez polskie firmy z telefonii stacjonarnej zrealizował instytut PBS DGA na zlecenie UKE od 7 do 11 grudnia ubiegłego roku. Bezpośrednie wywiady kwestionariuszowe przeprowadzono z 318 osobami odpowiadającymi za zakup i użytkowanie usług telekomunikacyjnych z losowo wybranej, reprezentatywnej grupy firm wyposażonych w telefony stacjonarne.
Dołącz do dyskusji: Jedna linia, TP i 260 zł miesięcznie – polskie firmy z telefonami stacjonarnymi