SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jakub Bierzyński: Kłamstwo w biznesie ma bardzo krótkie nogi, Kurski świadomie mija się z prawdą

Prezes TVP Jacek Kurski świadomie mija się z prawdą. Osoby odpowiedzialne za projekt telemetryczny od strony Netii jak i sam prezes wiedzą doskonale, że problemem nie jest wielkość panelu, ale jego reprezentatywność - twierdzi Jakub Bierzyński, prezes OMD Poland.

Jakub BierzyńskiJakub Bierzyński

Jak już wczoraj informowaliśmy Telewizja Polska nawiązała z Netią współpracę, w ramach której otrzymuje wyniki dotyczące oglądalności jej kanałów przez 184 tys. abonentów usługi telewizyjnej operatora. - Wyniki są szokująco inne. Ten pomiar jest nieprawdopodobnie bardziej dokładny. Bardzo dużo mówi, jak bardzo dotychczasowy pomiar Nielsena nie odpowiadał rzeczywistości - uważa prezes TVP Jacek Kurski.


Komentarz Jakub Bierzyński, prezes OMD Poland

Prezes Kurski świadomie mija się z prawdą. Osoby odpowiedzialne za ten projekt od strony Netii jak i sam prezes wiedzą doskonale, że problemem nie jest wielkość panelu ale jego reprezentatywność. 184 tys. abonentów Netii posiada wyłącznie pakiety proponowane przez Netię. To jest inna oferta niż Cyfrowy Polsat, nc+, UPC i innych operatorów nie mówiąc już o bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej.

Oglądalność poszczególnych stacji telewizyjnych zależy oczywiście od pakietu. W panelu telemetrycznym powinny być reprezentowane wszystkie dostępne pakiety telewizji płatnej i bezpłatnej w takiej proporcji w jakiej występują na rynku. Abonenci Netii w oczywisty sposób nie spełniają tego podstawowego wymogu.

Oglądalność stacji tv zależy od kolejności ich zaprogramowania na poszczególnych kanałach. Oglądalność TVN jest w oczywisty sposób wyższa wśród widzów nc+ niż Cyfrowego Polsatu z prostego powodu w pierwszym przypadku TVN jest zakodowana na kanale numer 1 w drugim to miejsce należy od Polsatu. Kolejność kanałów ma zasadnicze znaczenie dlatego każdy panel powinien odzwierciedlać aktualną sytuację rynkową. Netia bada oglądalność na poziomie gospodarstw domowych. Wyniki tego pomiaru są nieporównywalne do pomiarów firmy Nielsen która monitoruje ilość osób oglądających poszczególny ekran telewizyjny.

Podsumowując - Netia nie prowadzi badań telemetrycznych a jedynie zbiera dane o swoich abonentach. To robią także inne firmy na przykład UPC. Nie ma to jednak nic wspólnego z panelem telemetrycznym TV. Jest niereprezentatywny, ograniczony do liczby ekranów nie ludzi. Wyniki oglądalności zbierane przez firmę Netia nie nadają się do oceny sytuacji rynkowej poszczególnych stacji TV i zarówno przedstawiciele tej firmy jak i prezes Kurski mają tego pełną świadomość.

Kłamstwo w biznesie ma bardzo krótkie nogi. Dla prezesa jednej z głównych stacji telewizyjnych jest kompromitujące.

Dołącz do dyskusji: Jakub Bierzyński: Kłamstwo w biznesie ma bardzo krótkie nogi, Kurski świadomie mija się z prawdą

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Noname
To jest przez nas mierzona oglądalność, my tą naszą oglądalnością otwieramy oczy niedowiarkom i to nie jest nasze ostatnie słowo. A taki panel telemetryczny jak ma Nielsen, to można kupić w każdym sklepie z panelami... No.
odpowiedź
User
Fux
Pomiar Nielsena z 1500 urządzeń w Warszawie jest tak wiarygodny jak notowania N. w sondażach Ibris.
odpowiedź
User
Czy kablarze
i platformy satelitarne MOGĄ, zgodnie z prawem, dzielić się informacjami o oglądalności z innymi podmiotami?
odpowiedź