69 proc. posiadaczy Smart TV preferuje bezpłatne kanały telewizyjne
69 proc. amerykańskich użytkowników telewizorów Smart TV, które są podłączone do internetu, woli oglądać w streamingu darmowe kanały z reklamami (FAST) niż płatne treści bez reklam - wynika z badania LG Ad Solutions, przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych.
Z badania The Big Shift: Wave III wynika też, że ponad połowa (53 proc.) widzów Smart TV spędza dwie lub więcej godzin tygodniowo na korzystaniu z aplikacji z kanałami FAST. - Konsumenci są obecnie w przeważającej mierze otwarci na treści streamingowe z reklamami, co pokazuje znaczącą zmianę w nawykach dotyczących korzystania ze Smart TV – powiedział Tony Marlow, dyrektor ds. marketingu w LG Ad Solutions. - Najnowsze badania dają nam wgląd w przyszłość, w której Smart TV rozwija się jako wciągająca, spersonalizowana platforma. Jest to teraz miejsce, w którym ludzie angażują się w spersonalizowane treści, które kochają i gdzie branża reklamowa może dotrzeć do konkretnych widzów - dodał.
Coraz dłuższe wyszukiwanie treści
Badanie LG, które na wybranych rynkach oferuje usługę LG Channels z darmowymi kanałami (w Polsce nie) pokazało też inne trendy. Obecnie 12 minut zajmuje widzom znalezienie treści, które chcą oglądać na aplikacjach streamingowych. Przed rokiem było to zaledwie 6 minut. Ponad jedna trzecia odbiorców (38 proc.) wskazuje zbyt wiele opcji wyboru treści jako główne wyzwanie. 37 proc. ankietowanych nie pamięta na jakiej platformie znajduje się ulubiona produkcja. 63 proc. widzów rejestruje się w danej usłudze, aby ocenić dostępne w niej treści i wstrzymać lub anulować subskrypcję po obejrzeniu pożądanych produkcji.
W USA, gdzie działają setki kanałów FAST, a tradycyjni operatorzy tracą abonentów, konsumpcja darmowych kanałów w streamingu przyspiesza. To dobre wiadomości dla branży reklamowej. 42 proc. widzów docenia reklamy z funkcjami interaktywnymi, 71 proc. lubi spoty zawierające spot QR, 62 proc. jest otwartych na jego zeskanowanie, a 38 proc. prawdopodobnie dokona później zakupu promowanego produktu.
Kanały FAST także w Polsce
FAST to bezpłatne kanały oferowane w streamingu z reklamami. Rakuten TV oferuje po polsku stacje o profilu filmowym (Top Movies, Bigtime, Grjngo) i emitującą dokumenty o gospodarce Moconomy. W ofercie Pilot WP są: Karuzela Śmiechu (kabarety), Patronite Podróże, Glina TV (z serialem o pracy policjantów), Pilot w Domu (urządzanie, remontowanie domów), Auto Pilot (motoryzacja) i od niedawna Benchmark TV (porady, gadżety i trendy w świecie elektroniki). W tym roku Wirtualna Polska może dołączyć kolejne nowości.
W połowie stycznia br. TVN Warner Bros. Discovery uruchomiło 15 kanałów FAST: TVN Kultowe seriale, TVN Telenowele, TVN Serial o kobietach, TVN Momenty prawdy, TVN Prawo i życie, TVN Szkoła życia, TVN Szpitalne historie, TVN Życie jak w bajce, TVN Talk-show, TVN Usterka, TVN Rajska miłość, TVN w domu, TVN Kryminalne, TVN Rewolucje w kuchni i TVN Moto. Są one dostępne za darmo dla wszystkich użytkowników Playera. Firma jest zadowolona z wyników nowych kanałów, które bazują przede wszystkim na popularnych kiedyś produkcjach, jak serial „Kryminalni” czy „Sędzia Anna Maria Wesołowska”. W połowie marca uruchomiono stację TVN Milionerzy.
Dołącz do dyskusji: 69 proc. posiadaczy Smart TV preferuje bezpłatne kanały telewizyjne
Paradokumenty 24/7 ... really TVN ??? na tyle was stać?