TVN24 liderem kanałów informacyjnych, duży spadek TVP3 i Polsat News
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w styczniu br. było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24 (która względem Superstacji zanotowała wzrost o 750 proc.), a największy spadek odnotował kanał TVP3 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w styczniu 2022 roku wyniósł 5,27 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 13,09 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 3,92 proc. (po wzroście o 10,73 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W styczniu br. kanał miał 1,58 proc. udziału, po spadku względem stycznia 2021 roku o 15,96 proc. Spadek oglądalności Polsat News może wynikać z faktu, że stacja utraciła nadawanie w naziemnej telewizji cyfrowej na MUX-4. W tym miejscu od 1 września ub.r. pojawiły się Wydarzenia24.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,85 proc. Jego wynik względem analogicznego okresu zeszłego roku spadł o 17,48 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział wyniósł 0,47 proc. (do góry o 6,82 proc.).
Szóste miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.
Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w styczniu br. wyniósł 0,34 proc. Stacja względem nadawanej w styczniu ub.r. Superstacji zanotowała wzrost o 750 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o dwie lokaty.
Największy udział (5,74 proc.) wśród grup kanałów newsowych w styczniu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 12,55 proc. Drugie były anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zwiększył się o 4,38 proc. do 4,77 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 7 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w styczniu 2022 roku wyniósł 12,63 proc. Było to o 7,40 proc. więcej niż w styczniu 2021 roku.
TVN24 na czele również w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w styczniu 2021 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3 proc., po spadku o 1,32 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,57 proc. udziału, po wzroście o 1,95 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,15 proc. (spadek o 24,34 proc. - największy w zestawieniu).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,30 proc. udziału, po spadku o 1,20 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 6,85 proc. udziału w rynku, po spadku o 2,28 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem kanałów informacyjnych, duży spadek TVP3 i Polsat News