Instagram uruchamia platformę Reels w 50 krajach na świecie. Ma być konkurencją dla TikToka
Należący do Facebooka Instagram szykuje się do wprowadzenia w ponad 50 krajach na świecie platformy Reels. Nowa opcja na Instagramie pozwoli użytkownikom na publikowanie krótkich filmików z podkładem muzycznym. Instagram Reels w założeniach ma się stać skuteczną konkurencją dla działającej podobnie aplikacji TikTok.
Opcja o nazwie Instagram Reels została zaprezentowana po raz pierwszy jesienią 2019 r. Nowa platforma pozwala użytkownikom na tworzenie i publikowanie krótkich, 15-sekundowych treści wideo wraz z muzycznym podkładem dostępnym w bibliotece aplikacji. Gotowe filmiki użytkownicy Instagrama będą mogli zamieszczać w sekcji Stories.
Instagram Reels w 50 krajach
W założeniach Instagram Reels ma stać się poważną konkurencją dla popularnej aplikacji TikTok, która także pozwala na publikowanie muzycznych klipów nagrywanych przez użytkowników.
Czytaj także: Hakerzy z Anonymous: Usuńcie TikToka, to aplikacja do szpiegowania internautów
Początkowo Instagram Reels była dostępna jedynie w Brazylii. Niedawno wprowadzono ją we Francji i Niemczech, a także w Indiach, co zbiegło się w czasie z zablokowaniem w tym kraju wielu chińskich aplikacji, wśród których znalazł się TikTok.
Teraz serwis NBC News powołując się na własne anonimowe źródła poinformował że planowane jest uruchomienie Instagram Reels w ponad 50 kolejnych krajach na świecie, m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Japonii i Meksyku. Wprowadzenie nowej funkcjonalności ma nastąpić stopniowo w ciągu kilku nadchodzących tygodni, na razie nie wiadomo czy na liście jest także Polska.
Szerokie wprowadzenie Instagram Reels jako konkurenta dla TikToka następuje w niekorzystnym okresie dla chińskiej aplikacji. Oprócz blokady w Indiach serwis stoi także w obliczu dochodzenia prowadzonego przez administrację USA. Amerykanie podejrzewają że TikTok przekazuje dane o użytkownikach Pekinowi i zapowiadają, że jeśli te zarzuty się potwierdzą to aplikacja może zostać zablokowana także na obszarze Stanów Zjednoczonych.
Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.
Czytaj także: Facebook zamyka platformę Lasso. Miała być konkurencją dla TikToka
Dołącz do dyskusji: Instagram uruchamia platformę Reels w 50 krajach na świecie. Ma być konkurencją dla TikToka