Innovation 2019: Grand Prix dla Fundacji Rak'n'Roll i 180heartbeats + JvM, cztery złota dla Grey Group
W tegorocznej edycji konkursu Innovation nagrody Grand Prix przyznano Fundacji Rak'n'Roll i agencji 180heartbeats + Jung v Matt, natomiast cztery złota otrzymała Grey Group Poland.
Agencja 180heartbeats + Jung v Matt oprócz Grand Prix dostała złoto w kategorii Innowacyjne Doświadczenie za kampanię „Niezniszczalna tęcza” promującą lody Ben&Jerry’s Unilevera. W ramach akcji, przygotowanej także dla stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza i fundacji Wolontariat Równości, odtworzono tęczę na warszawskim placu Zbawiciela - nie jako instalację z kwiatów, tylko wodno-świetlny hologram. Za ten projekt agencja w listopadzie ub.r. dostała trzy nagrody w konkursie Epica.
Natomiast Fundacji Rak'n'Roll, a także agencji DDB Warszawa i firmie Avon Polska, przyznano złoto w kategorii Biznes - kampanie społeczne za akcję „Coś do nich mam”. Zachęcano w niej kobiety do USG piersi, udostępniając możliwość umówienia się na badanie poprzez bot „BOOBlabla” na Messengerze. Natomiast znane kobiety chwaliły się w mediach społecznościowych żelem do różnych typów piersi.
Cztery złote nagrody otrzymała Grey Group Poland. Trzy przyznano jej za akcję „Znak Świętego Floriana - Obrazek kolędowy” (zrealizowaną dla Krajowej Izby Kominiarzy), w ramach której duchowni trzech wyznań podczas wizyt duszpasterskich rozdawali obrazki z wizerunkiem świętego Floriana i instrukcją, jak łatwo sposób można sprawdzić wentylację w domu, żeby uchronić się przed czadem. Grey Group dostała też złoto za kampanię „#VolvoLove” promującą jazdy testowe Volvo.
Trzy złote nagrody przyznano agencji BBDO Warszawa, a dwa - platformie a audiobookami Storytel. BBDO Warszawa dwie nagrody dostała za akcję dla Stowarzyszenia „mali bracia Ubogich”, w ramach której Kayah, Soyka&Woś i Golec uOrkiestra na koncertach w grudniu ub.r. milczeli zamiast wykonywać „Cichą noc”, a zaraz potem wyjaśniali widzom, że tak właśnie brzmi wieczór wigilijny w domach osób starszych i samotnych, i zachęcili do wsparcia stowarzyszenia poprzez stronę Podarujwigilie.pl.
Wśród agencji najwięcej nominacji i nagród otrzymała Grey Group Poland, wśród domów mediowych - Starcom, a wśród reklamodawców - Storytel.
O wszystkich wyróżnieniach zdecydowało jury kierowane przez Ewę Wołodźko pełniącą funkcję central marketing organization director w Microsofcie. - Konkursy takie jak Innovation, organizowane przez SAR, są jednym ze sposobów napędzania innowacyjności. Praca jurora to z jednej strony wyróżnienie, a z drugiej odpowiedzialność za wybór wyróżnionych, gdyż to oni będą wyznaczać kierunek, będą odniesieniem dla innych. Jury złożone jest z osób z różnym doświadczeniem, wiedzą i pracujących w różnych organizacjach, więc każdy patrzy z innej perspektywy, ma inne argumenty, co pomaga wybrać najlepsze prace, a równocześnie jest dla nas wartościowym doświadczeniem i inspiracją - komentuje Ewa Wołodźko.
Nagrody wręczono podczas gali w poniedziałek. Tegoroczne statuetki, przygotowane przez grupę panGenerator, nie są typowymi figurkami, tylko poruszają się autonomicznie.
Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Złote nagrody w konkursie Innovation 2019
W kategorii Innowacyjny Biznes:
1. VMLY&R za „FleetPulse - zadbaj o sprawność swojej floty”, w podkategorii: Model Biznesowy.
W kategorii Innowacyjny Biznes -kampanie społeczne:
1. Fundacja Rak'n'Roll - Wygraj życie, DDB Warszawa (współzgłaszający), AVON Polska(współzgłaszający), za „Coś do nich mam” czyli kampanię społeczną, mająca na celu wywołanie określonego zachowania - pójścia na USG piersi w masowej skali, w podkategorii: Inne.
W kategorii Innowacyjne Media:
1. Isobar Polska, DDB Warszawa (współzgłaszający), OMD (współzgłaszający) za kampanię „2forU Stories” dla McDonald's Polska, w podkategorii: formaty mediowe i/lub reklamowe
2. Grey Group za kampanię „#VolvoLove” - jazdy testowe Volvo Poland dla Volvo Car Poland, w podkategorii: Inne.
W kategorii Innowacyjne Media – Kampanie Społeczne:
1. BBDO Warszawa za „Rower Robsona - niejeżdżenie po pijaku na rowerze”, dla Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w podkategorii: Formaty Mediowe i/lub Reklamowe
2. Grey Group Poland za „Znak Świętego Floriana - Obrazek kolędowy”, dla Krajowej Izby Kominiarzy w podkategorii: Inne.
W kategorii Innowacyjne Doświadczenie:
1. Storytel za „Atak na K2 - Audiobook”, w podkategorii: Content
2. Storytel za „Autor Bestsellerów - serial audio”, w podkategorii: Touchpoint
W kategorii Innowacyjne Doświadczenie – Kampanie Społeczne
1. BBDO Warszawa za „Kolęda ‘Cicha noc’ Wigilia dla samotnych osób starszych” dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, w podkategorii: Event
2. 180heartbeats/JvM za „Niezniszczalna tęcza”, dla stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza, fundacja Wolontariat Równości i Ben&Jerry’s Unilever, w podkategorii: Event
3. Grey Group Poland za „Znak Świętego Floriana - Obrazek kolędowy”, dla Krajowej Izby Kominiarzy, w podkategorii: CX/UX
4. BBDO Warszawa za „Kolęda ‘Cicha noc’ Wigilia dla samotnych osób starszych” dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, w podkategorii: Touchpoint
5. Grey Group Poland za „Znak Świętego Floriana - Obrazek kolędowy” dla Krajowej Izby Kominiarzy, w podkategorii: Touchpoint.
Dołącz do dyskusji: Innovation 2019: Grand Prix dla Fundacji Rak'n'Roll i 180heartbeats + JvM, cztery złota dla Grey Group