SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Informacje i publicystyka: Onet tuż przed WP.pl, Goniec wyprzedził „Gazetę Wyborczą”

W kategorii informacyjno-publicystycznej zdecydowanie na czele są Onet i WP.pl, mające miesięcznie ok. 11 mln użytkowników. Najwięcej w porównaniu z grudniem zyskały sekcja newsowa o2.pl i Goniec.pl, ta druga witryna wysunęła się nad część informacyjno-publicystyczną portalu „Gazety Wyborczej”.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) odwiedziło 11,07 mln użytkowników, czyli 37,27 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam przeciętnie 48 minut i 50 sekund. Analogiczna część WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnęła 11 mln internautów (co dało 37,04 proc. zasięgu), każdego średnio na 55 minut i 59 sekund.

Oba portale w tej kategorii mają ponad 2,5 mln użytkowników więcej od Interii, której sekcja z newsami i publicystyką zanotowała w styczniu 8,34 mln odwiedzających, 28 minut i 59 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego oraz 28,07 proc. zasięgu. Na nieco dłużej internautów przyciągała analogiczna część TVN24.pl: zanotowała 7,62 mln użytkowników, 25,65 proc. zasięgu oraz 29 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania.

CZYTAJ TEŻ: Sekcja regionalna Onetu wyprzedziła Nasze Miasto, skok Warszawy w Pigułce

RMF24.pl odwiedziło 6,75 mln internautów (22,71 proc.), spędzając średnio po 8 minut i 32 sekundy. Niżej w rankingu są dwa inne portale, które w całości zaklasyfikowano do kategorii informacyjno-publicystycznej. Goniec.pl (Iberion) miał 5,91 mln użytkowników, 19,9 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania, natomiast i.pl (Polska Press) - 5,67 mln odwiedzających, 19,09 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 59 sekund średniego czasu.

Gazeta.pl przed Wyborocza.pl

W kategorii newsowo-publicystycznej są dwa portale Agory. Gazeta.pl przyciągnęła 6,38 mln internautów (21,47 proc. zasięgu), każdego średnio na 20 minut i 10 sekund, a Wyborcza.pl - 5,71 mln użytkowników (19,24 proc. zasięgu), przeciętnie na 26 minut i 32 sekundy. Platforma „Gazety Wyborczej” jako jedyna w zestawieniu oferuje treści odpłatnie. Z jej subskrypcji cyfrowej na koniec września ub.r. korzystało 292 tys. użytkowników, po spadku o 2 tys. rok do roku.

Z kolei sekcję informacyjno-publicystyczną o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 5,52 mln internautów (18,59 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 17 minut i 3 sekundy.

Prawie wszystkie serwisy osiągnęły wyższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej, co częściowo wynika z tego, że w okresie bożonarodzeniowym polityka zwykle schodzi na drugi plan. Onet.pl w kategorii newsowo-publicystycznej zyskał 298,4 tys. użytkowników (2,8 proc.) oraz sześć minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania (14 proc.), a WP.pl - 250 tys. internautów (2,3 proc.) oraz 8 minut i 56 sekund średniego czasu (19 proc.).

Na Interii część z informacjami i publicystyką zanotowała wzrost o 397,1 tys. użytkowników (5 proc.) i 33 sekundy spędzone średnio przez każdego (1,9 proc.), na portalu TVN24 - 333,9 tys. internautów (4,6 proc.) oraz 2 minuty i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,7 proc.), a na RMF24.pl - 316,4 tys. użytkowników (4,9 proc.) i 37 sekund przeciętnego czasu (7,8 proc.).

Goniec.pl i o2.pl zyskały 1,3 mln użytkowników

O kilkanaście proc. wzrosła odwiedzalność sekcji informacyjno-publicystycznej Gazeta.pl: zyskała 646,9 tys. internautów (11,3 proc.) oraz 2 minuty i 40 sekund spędzonych średnio przez każdego (15,2 proc.).

Jeszcze mocniej zwiększyły się zasięgi dwóch innych witryn. Na Goniec.pl liczba użytkowników poszła w górę o 1,26 mln (27 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 57 sekund (18,4 proc.), natomiast sekcja newsowa o2.pl zyskała 1,27 mln internautów (30 proc.) oraz 4 minuty i 5 sekund średniego czasu (31,5 proc.).

Goniec pod względem zasięgu wyprzedził część informacyjno-publicystyczną Wyborcza.pl, na której ubyło 378,9 tys. użytkowników (6,2 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu o 43 sekundy (2,8 proc.). Natomiast i.pl zanotował wzrost o 56,2 tys. odwiedzających (1 proc.) i 21 sekund spędzonych średnio przez każdego (9,6 proc.).

Dołącz do dyskusji: Informacje i publicystyka: Onet tuż przed WP.pl, Goniec wyprzedził „Gazetę Wyborczą”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciekawe
Wszyscy w dół a Goniec do góry... Muszę przyznać, że mają niezłe czasem te materiały wideo.
odpowiedź
User
Marczi
Niezłe przetasowanie!
odpowiedź
User
Yuo
Czy Radiozet.pl już umarło ?
odpowiedź