Instagram szykuje osobną aplikację zakupową dla użytkowników serwisu
Należący do Facebooka Instagram przygotowuje mobilną aplikację pozwalającą na łatwe dokonywanie zakupów od marek obecnych w serwisie. Platforma nosi roboczą nazwę IG Shopping i ma stworzyć firmom dodatkową możliwość dotarcia do potencjalnych klientów.
O pracach prowadzonych przez Instagram nad nową aplikacją poinformował serwis The Verge opierając się na własnych źródłach w centrali firmy.
W założeniach aplikacja nosząca roboczą nazwę IG Shopping ma pozwalać użytkownikom na wygodne przeglądanie ofert marek obecnych na Instagramie. Po wybraniu konkretnego produktu oferowanego w aplikacji klient będzie mógł szybko dokonać jego zakupu i płatności, jednak na razie nie wiadomo jakie systemy służącego do tego będą do dyspozycji.
Na razie nie ma żadnych informacji na temat tego na jakim etapie są prace nad aplikacją i kiedy może ona zostać wprowadzona na rynek. Jej uruchomienie ma być nie tylko wygodne dla użytkowników dokonujących zakupów zainspirowanych treściami na Instagramie, ale stanowić też szansę dla firm na zwiększenie obrotów. Jak podaje Facebook obecnie konta na Instagramie prowadzi 25 mln firm, a 2 mln z nich to aktywni reklamodawcy w tym serwisie.
Instagram już wcześniej wprowadził dla marek narzędzia pomagające im w sprzedaży produktów za pośrednictwem platformy. Od listopada 2016 r. testowany był system umożliwiający prezentowanie na Instagramie konkretnych przedmiotów z możliwością ich zakupu, funkcja ta została udostępniona globalnie w marcu ub.r.
W II kwartale 2018 roku Facebook zanotował przychód w wysokości ponad 13 miliardów dolarów, a zysk netto wzrósł do 5,1 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Instagram szykuje osobną aplikację zakupową dla użytkowników serwisu