Gremi Media stawia na e-wydania i treści wideo, debiut giełdowy planuje na połowę 2017 roku
Przychody Grupy Gremi Media w pierwszym kwartale br. wyniosły 25,7 mln zł, a EBITDA 1,7 mln zł. Wydawca „Rzeczpospolitej” zapowiada inwestycje w e-wydania i treści wideo. Potwierdza też, że planuje wejście na GPW. - Termin debiutu giełdowego uzależniamy od koniunktury na warszawskim parkiecie. Realny to pierwsza połowa przyszłego roku - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Iwona Liszka-Majkowska, wiceprezes Gremi Media.
Przychody Grupy Gremi Media w 2015 roku wyniosły 112 mln zł, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. EBITDA firmy w ub. r. przekroczyła 18,5 mln zł, podczas gdy w 2014 roku wyniosła -4,8 mln zł. W I kw. br. natomiast przychody grupy wyniosły 25,7 mln zł, a EBITDA 1,7 mln zł. Jak informuje serwis Wirtualnemedia.pl Iwona Liszka-Majkowska, wiceprezes Gremi Media, zadowalające z punktu widzenia zarządu wyniki finansowe zostały osiągnięte dzięki inwestycjom w e-wydania i treści wideo.
- Sprzedaż e-wydań „Rzeczpospolitej” wzrosła w ubiegłym roku o ponad 30 proc., a „Parkietu” o 22 proc., podczas gdy rynek urósł o 13,7 proc. Analizujemy inne tytuły, które mogłyby wzbogacić nasze portfolio - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Liszka-Majkowska. - „Parkiet” jeszcze w tym roku powinien mieć więcej czytelników wersji cyfrowej niż papierowej. Liczymy na to, że „Rzeczpospolita” pozostanie najchętniej kupowanym dziennikiem w wersji cyfrowej - informuje natomiast Marcin Kowalczyk, wiceprezes e-Kiosku i group head of digital w Grupie Gremi.
„Rzeczpospolita” w I kwartale br. miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 082 egz., po wzroście w skali roku o 11,48 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
- Cyfrowe repliki oraz subskrypcje są dziś dla wydawców jedynym rozwijającym się w istotnej dynamice wzrostu kanałem sprzedaży treści. E-wydania rosną w siłę nie tylko jako platforma informacji ale też reklamy. Będziemy stopniowo nakłaniać tradycyjnych prenumeratorów wydań papierowych naszych tytułów, aby korzystali z obu wersji produktu a wersję cyfrową traktowali jako uzupełnienie i wzbogacenie wydania papierowego, które pozostanie dla nich bazą - komentuje Kowalczyk.
Jak informuje Gremi Media, w ciągu roku liczba materiałów wideo wyświetlanych miesięcznie czytelnikom strona internetowych należących do wydawcy zwiększyła się 14-krotnie. - Dziś największy newsroom ekonomiczny w Polsce pracujący dla naszych tytułów produkuje codziennie około trzech godzin programów emitowanych na żywo na rp.pl i parkiet.com - mówi Marcin Kowalczyk. Cztery codzienne pasma obejmują tematykę ekonomiczną, prawną, giełdową i polityczną.
Program na żywo na stronach rp.pl i parkiet.com jest emitowany w modelu autoplay - użytkownikowi wchodzącemu na powyższe witryny automatycznie włącza się stream z trwającego pasma. Oglądalność tych produkcji jest zatem funkcją ruchu na stronach Gremi. Według danych Gemiusa, w tygodniu 13-19 czerwca br. serwisy informacyjne i publicystyczne Grupy Gremi Business Communication miały 355,9 tys. realnych użytkowników.
- Ważną dla nas metryką jest istotne wydłużenie zaangażowania i czasu spędzonego na stronie dzięki wprowadzeniu tak silnej ekspozycji treści multimedialnych. Niestety rynek nie posługuje się jeszcze wspólnymi metrykami tak jak telewizje. Ponieważ transmisje wideo na stronach internetowych popularyzują się, uważam iż potrzebne jest w branży wprowadzenie audytowanego pomiaru dla całego rynku emisji wideo online tożsamego dla telewizji (metryki typu: AMR, SHR), aby umożliwić podawanie wyników transmisji online i ich porównywanie np. w domach mediowych z wynikami emisji telewizji linearnych - zauważa Marcin Kowalczyk.
Wydawca dystrybuuje materiały wideo na podstronach należących do niego serwisów oraz w mediach społecznościowych, ale nie ujawnia wyników ich oglądalności. Kowalczyk zapewnia jedynie, że jest to kilka milionów streamów.
Grupa Gremi Media podtrzymuje deklaracje, że docelowo zamierza zadebiutować na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. - Termin debiutu giełdowego uzależniamy od koniunktury na warszawskim parkiecie. Realny to pierwsza połowa przyszłego roku - mówi Iwona Liszka-Majkowska.
Dołącz do dyskusji: Gremi Media stawia na e-wydania i treści wideo, debiut giełdowy planuje na połowę 2017 roku