„Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i RMF FM najbardziej opiniotwórcze, wysoko Wirtualnemedia.pl
We wrześniu br. najczęściej cytowanym medium była „Gazeta Wyborcza”. Wśród serwisów internetowych liderem był tvn24.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
W rankingu najczęściej cytowanych mediów we wrześniu br. pierwsze miejsce zajęła "Gazeta Wyborcza". Na drugiej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita”, a na trzeciej - RMF FM.
W Top 15 zestawienia znalazło się w sumie 10 tytułów prasowych, 3 rozgłośnie radiowe i 2 stacje telewizyjne.
Najczęściej poruszanymi tematami w mediach z czołówki głównego rankingu były we wrześniu zmiany w polskim rządzie. Najpierw był to wybór premiera Donalda Tuska na przewodniczącego Rady Europejskiej, a później komentarze związane ze spekulacjami na temat składu nowego rządu premier Ewy Kopacz.
W rankingu najczęściej cytowanych tytułów prasowych, za „Gazetą Wyborczą” i „Rzeczpospolitą” znalazł się „Wprost”, który był liderem wśród tygodników i dwutygodników. Natomiast miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był „Forbes”.
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, a na trzeciej - TVP2.
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM, a na kolejnych miejscach znalazły się TOK FM i Radio ZET.
Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano tvn24.pl, za którym uplasowały się onet.pl i natemat.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 34 razy.
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był „Puls Biznesu”. Najczęściej cytowanym portalem został money.pl, a telewizją - TVN24 Biznes i Świat.
Z kolei najczęściej cytowanym medium regionalnym we wrześniu br. był „Dziennik Polski”. Na drugim miejscu znalazła się „Polska Gazeta Krakowska”, a na trzecim - „Polska Gazeta Wrocławska”.
Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 4145 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-30 września 2014 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4229 razy (2700 razy w prasie, 879 w telewizji i 650 w radio). Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, TV Biznes, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie/RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i RMF FM najbardziej opiniotwórcze, wysoko Wirtualnemedia.pl