Facebook za 200 mln funtów kupił prawa do transmisji Premier League w Azji Południowo-Wschodniej
Facebook nabył prawa do nadawania transmisji z meczów brytyjskiej Premier League w Tajlandii, Wietnamie, Kambodży i Laosie. Umowa kosztowała serwis 200 mln funtów i przewiduje nadawanie całych sezonów ligi od 2019 do 2022 roku. W walce o kontrakt Facebook pokonał dwóch konkurentów - Beln Sports i Fox Sports Asia.
Umowa pomiędzy Facebookiem a Premier League przewiduje w sumie transmisje 380 spotkań, które zostaną rozegrane w sezonach od 2019 do 2022 r.
Serwis za kwotę 200 mln funtów będzie mógł nadawać transmisje z meczów dla odbiorców w czterech krajach Azji Południowo-Wschodniej - Tajlandii, Wietnamie, Kambodży i Laosie. Kwota zaoferowana przez Facebook okazała się najwyższa i koncern pokonał dzięki temu dwóch innych rywali starających się o prawa do transmisji - Beln Sports i Fox Sports Asia.
Facebook inwestuje coraz więcej środków w treści o charakterze sportowym. W ub.r. w serwisie pojawiły się relacje z wybranych spotkań koszykarskiej ligi NBA, z kolei wiosną br. Facebook za 35 mln dol. zapewnił sobie możliwość transmitowania w USA 25 tegorocznych meczów baseballowych ligi MLB.
W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).
Dołącz do dyskusji: Facebook za 200 mln funtów kupił prawa do transmisji Premier League w Azji Południowo-Wschodniej