Edipresse zmienia “Poradnik Domowy”. Ma konkurować z “Claudią” i “Olivią”
Wydawnictwo Edipresse Polska przekształci kupiony w lutym “Poradnik Domowy” w magazyn poradnikowy o charakterze premium. - Chcemy tchnąć w ten tytuł nowe życie - zapowiada Ewa Redel-Bydłowska, wiceprezes Edipresse.
Zmiany w “Poradniku Domowym” wprowadzone zostaną od wydania sierpniowego, które ukaże się 11 lipca br. Tytuł zyska nową szatę graficzną i logotyp, pojawią się w nim nowe czcionki, zwiększona zostanie też paleta wykorzystywanych kolorów. Nową makietę przygotowały Katarzyna Pszczoła oraz Ewa Rozum, szefowe studia graficznego “Poradnika Domowego” wraz z Markiem Knapem, dyrektorem artystycznym wydawnictwa
Najważniejsze zmiany zajdą jednak w zawartości tytułu. - Będziemy mieć największy wśród magazyn poradnikowych dział kuchnia, liczący 23 strony - zapowiada Urszula Zubczyńska, redaktor naczelna “Poradnika Domowego”. Nowymi działami w piśmie będą: poradnik rodziców, psychologia, ważna sprawa czy czas relaksu. Rubryka bliskie spotkania zamiast reportaży zawierać będzie rozmowy z gwiazdami. Poza tym w piśmie pozostaną takie działy jak moda, uroda, zdrowie, dom czy reportaż. Każde wydanie będzie mieć mutację z dodatkiem kulinarnym, zawierającym co najmniej 80 przepisów.
Nowy “Poradnik Domowy” będzie mieć większy format i liczyć będzie co najmniej 132 stron, czyli o 20 więcej niż obecnie. Wyższa będzie także jego cena, która wynosi teraz 1,99 zł. Wydawca poinformował wczoraj tylko, że nowa cena znajdzie się w przedziale między 2 zł a 3 zł.
Sierpniowe wydanie “Poradnika” ukaże w ponad półmilionowym nakładzie. Edipresse liczy na to, że odświeżony “Poradnik Domowy” sprzedawać się będzie w liczbie ponad 300 tys. egz. , a w okresie promocji będzie to nawet 350 tys. egz. Z danych ZKDP wynika, że w I kwartale br. średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 294 086 egz. (dowiedz się więcej).
Odświeżony “Poradnik Domowy” pozycjonowany będzie w segmencie poradników premium jak “Olivia”, “Claudia” i “Świat Kobiety”. Przed wprowadzeniem pisma na rynek wydawca przeprowadził badania metodą wywiadów z czytelniczkami magazynów poradnikowych z Warszawy i Piotrkowa Trybunalskiego. Zaprezentowano im zerowy numer odświeżanego “Poradnika”.
- Badane czytelniczki “Claudii” mówiły, że nowy “Poradnik Domowy” wygląda jak “Claudia”, czytelniczki “Olivii”, że wygląda jak “Olivia”, a czytelniczki “Poradnika” podkreślały, że to dalej ich tytuł, ale lepszy - powiedziała Ewa Redel-Bydłowskam wiceprezes Edipresse Polska. - Nie obawiamy się utarty dotychczasowych czytelniczek, a widzimy szansę pozyskania pań czytających inne tytuły z segmentu premium - dodała.
Relanuch miesięcznika ma wspierać kampania reklamowa obejmująca telewizję, internet oraz magazyny Edipresse i realizowana pod hasłem “Tego pragną kobiety!”. Wydawca chce do końca roku promocją objąć co najmniej trzy wydania “Poradnika”. Budżet kampanii to 3,2 mln zł.
Wydawnictwo zaraz po relaunchu nie podniesie cen reklam w tytule, ale potem jest to prawdopodobne - Musimy zobaczyć jakie parametry osiągnie magazyn - mówi nam wiceprezes wydawnictwa.
Edipresse Polska kupiło “Poradnik Domowy” od Agory pod koniec lutego br. za 11,5 mln zł (więcej na ten temat). Magazyn ten jest najdłużej obecnym na rynku miesięcznikiem kobiecym o charakterze poradnikowym. Pierwszy numer pisma ukazał się w październiku 1990 roku. Do 2002 roku wydawcą „Poradnika Domowego” było wydawnictwo Prószyński i S-ka, potem przejęła go Agora.
Dołącz do dyskusji: Edipresse zmienia “Poradnik Domowy”. Ma konkurować z “Claudią” i “Olivią”