Dużo więcej na reklamy w radiu i kinach, w dół telewizja i gazety
W ciągu jedenastu miesięcy 2014 roku wzrosły cennikowe wydatki reklamowe w radiu, magazynach, na outdoorze i w kinach, a zmalały w telewizji, gazetach i indoorze. Rynek reklamowy - bez internetu - zyskał 3,6 proc.
W okresie od stycznia do listopada 2014 roku cennikowe wpływy reklamowe mediów pozainternetowych wyniosły nieco ponad 26,07 mld zł. Oznacza to wzrost w skali roku o 916,7 mln zł, czyli 3,6 proc. - pokazują dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Procentowo największy wzrost nakładów reklamowych nastąpił w kinach o 65,3 proc. (czyli o 548,6 mln zł), do 1,39 mld zł. W radiu wydatki zwiększyły się natomiast o 18,2 proc. (a więc o 614,8 mln zł), osiągając poziom 4 mld zł.
Cennikowa wartość reklam w magazynach urosła o 5,2 proc. - z 2,62 do 2,76 mld zł, czyli o 136,6 mln zł. Natomiast inwestycje na reklamy outdoorowe zwiększyły się o 1 proc. (to 12,8 mln zł w górę).
Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-XI 2013 |
I-XI 2014 |
zmiana proc. |
Telewizja |
15 427 405 357 zł |
15 129 948 239 zł |
-1,9 |
Radio |
3 384 374 038 zł |
3 999 163 435 zł |
18,2 |
Gazety |
1 546 518 311 zł |
1 448 214 048 zł |
-6,4 |
Magazyny |
2 623 773 041 zł |
2 760 350 719 zł |
5,2 |
Outdoor |
1 310 033 232 zł |
1 322 807 553 zł |
1 |
Kina |
839 769 025 zł |
1 388 375 590 zł |
65,3 |
Indoor |
19 997 500 zł |
19 735 900 zł |
-1,3 |
Razem |
25 151 870 504 zł |
26 068 595 484 zł |
3,6 |
Cennikowe wydatki reklamowe w telewizji zmalały w skali roku o 1,9 proc. - z 15,43 do 15,13 mld zł (297,5 mln zł w dół). Jednocześnie udział tego medium w pozainterentowym rynku reklamowym spadł z 61,3 do 58 proc.
Nakłady na reklamy w gazetach skurczyły się o 6,4 proc. - z 1,55 do 1,45 mld zł (98,3 mln zł w dół), a na reklamy indoorowe - o 1,3 proc. (261,6 tys. zł w dół).
Dołącz do dyskusji: Dużo więcej na reklamy w radiu i kinach, w dół telewizja i gazety