SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gwałtowny wzrost popularności darmowych platform typu FAST i AVoD

Prawie siedmiu na dziesięciu widzów (69 proc.) ze Stanów Zjednoczonych korzysta przynajmniej raz w miesiącu z platform typu FAST i AVoD. Z badania Horowitz Research State of Media, Entertainment & Tech: Subscriptions 2023 wynika, że w 2019 roku odbiorców darmowych treści w streamingu, było tylko 42 proc.

Darmowa usługa Pluto TVDarmowa usługa Pluto TV

Analitycy oceniają, że wzrost popularności usług FAST i AVoD jest związany z rosnącą liczbą tego typu serwisów. W ankiecie amerykańscy widzowie najczęściej wymieniają platformy Peacock, Tubi, Pluto i YouTube. Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych miesięcznie na subskrypcje SVoD (np. Netflix, Disney+, HBO Max, Amazon Prime Video) wydają łącznie 50 dol.

Ankieta wykazała, że rośnie zapotrzebowanie na bezpłatne usługi z reklamami, ponieważ widzowie chcą ograniczyć wydatki na serwisy streamingowe w dobie inflacji.

Sytuacja tradycyjnych operatorów stabilizuje się?

Niedawno podawaliśmy alarmujące dane na temat rynku płatnej telewizji za oceanem. Z raportu Leichtman Research Group wynika, że najwięksi operatorzy płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych stracili w 2022 roku 5,88 mln abonentów. Dla porównania w 2021 roku baza klientów platform cyfrowych i sieci kablowych w USA skurczyła się o 4,70 mln osób.

Analitycy Horowitz twierdzą jednak, że po latach spadków penetracja usług telewizji kablowej i satelitarnej może się ustabilizować. Podobnie jak w zeszłym roku, 52 proc. korzysta z tradycyjnych ofert płatnej telewizji, a zadowolenie ich klientów jest wysokie, bo wynosi 80 proc.

W ciągu ostatnich lat nawet nieznacznie wzrosło przez odejścia niezadowolonych abonentów do streamingu. 32 proc. użytkowników usług streamingowych nie wyklucza z kolei ponownego zakupu pakietu sieci kablowej lub platformy cyfrowej, jeśli koszty subskrypcji SVoD będą nadal rosły.

- Wzrost popularności usług AVoD/FAST i towarzyszący temu wzrost przychodów z reklam, którego możemy się spodziewać pomoże zrekompensować utratę przychodów po stronie linearnej telewizji, co ma kluczowe znaczenie, ponieważ koszty programowe nadal rosną. Dla klientów usługi, które pozwalałaby wykupywać treści od różnych dostawców byłyby antidotum na rozdrobnioną ofertę streamingową. Konsumenci wydają się być otwarci na konsolidację swoich usług - stwierdziła Adriana Waterston, chief revenue officer i insights & strategy lead w Horowitz Research.

Pewne oznaki rosnącego zapotrzebowania na bezpłatne treści widać także w Polsce. Telewizja Polska odświeżyła serwis TVP VOD, a TVN kupił VOD.pl i oferuje za darmo tam m.in. swoje starsze produkcje. W Polsce wciąż niewielką popularnością cieszą się usługi z darmowymi linearnymi kanałami (FAST). Rakuten TV dodał jednak ostatnio do oferty dwa polskojęzyczne kanały z filmami. Kilka miesięcy temu na polskim rynku ruszył Xiaomi TV+. Wciąż nie ma planów wprowadzenia Samsung TV Plus i LG Channels, które są dostępne za oceanem i w wielu krajach Europy Zachodniej.

Dołącz do dyskusji: Gwałtowny wzrost popularności darmowych platform typu FAST i AVoD

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
vod
Jeśli ktoś się zdążył przyzwyczaić do VOD bez reklam, to raczej już do tego nie wróci. Dwa czy trzy dolary oszczędności nie są warte straconego czasu na oglądanie głupich reklam.
Szybciej takie pakiety zainteresują osoby, który wciąż korzystają jeszcze z tradycyjnej telewizji. Zresztą patrząc na taki vod.pl to dokładnie widać, iż oferta jest skrojona pod widza TVN/TVN7 (bo kto inny połasiłby się na oglądanie w VOD paradokumentów czy płytkich randkowych reality).
odpowiedź
User
WC
W USA rośnie też popularność telewizji naziemnej. Oprócz kosztów telewizji płatnej wielu ludzi zniechęciło się do mediów z powodu "wolności słowa" z jaką mieli do czynienia podczas "pandemii" i "wyborów" prezydenckich i do parlamentu.
odpowiedź
User
bredny
Bo to są klienci darmowej telewizji albo niskich pakietowe którzy nie widzą sensu płacenia za treści Przenoszą się do internetu, bo tak jest łatwiej.
odpowiedź