„CKM” o 73 proc. w dół, „Playboy” - o 47 proc. Dane o sprzedaży pism męskich od 2005 roku
W ciągu ostatnich 10 lat wszystkie miesięczniki dla mężczyzn zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „CKM” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w okresie od stycznia do maja 2015 roku wyniosła 53 615 egz. Względem całego 2014 roku była ona niższa o 5,10 proc.
W porównaniu do 2005 roku średni wynik tego tytułu obniżył się o 11,13 proc. „Men’s Health” do 2008 roku cechował się wzrostem sprzedaży, a od 2009 roku pismo to systematycznie traci na sprzedaży. W pierwszych pięciu miesiącach 2015 roku w porównaniu do całego 2008 roku średni wynik tego tytułu zmalał o 23,85 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska), którego średni wynik w br. uplasował się na poziomie 36 294 egz. Magazyn ten w ciągu 10 lat zanotował spadek sprzedaży, wynoszący 46,75 proc. (jego wynik malał niemal z roku na rok).
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w ciągu dekady zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 72,51 proc. do 26 015 egz. W cykl spadającej sprzedaży tytuł ten wszedł w 2007 roku. Warto również dodać, że w latach 2005-2010 „CKM” było liderem sprzedaży w segmencie pism męskich.
Na czwartym miejscu sklasyfikowane zostało „Logo” (Agora). Pismo to wydawane jest od 2005 roku, a od marca 2006 roku ukazuje się ono jako miesięcznik. Jego średni wynik sprzedażowy w porównaniu do 2006 roku zmalał o 62,50 proc. do 25 205 egz. Sprzedaż „Logo” zaczęła systematycznie maleć od 2009 roku.
ZKDP | WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||||||
Tytuł | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015* |
Men's Health | 60 328 | 60 877 | 70 005 | 70 410 | 64 055 | 63 544 | 61 509 | 58 985 | 58 585 | 56 497 | 53 615 |
Playboy | 68 154 | 72 104 | 71 724 | 62 145 | 62 153 | 55 352 | 48 972 | 47 869 | 44 409 | 40 786 | 36 294 |
CKM | 94 620 | 95 807 | 92 431 | 87 391 | 77 178 | 69 348 | 58 204 | 45 016 | 38 569 | 31 304 | 26 015 |
Logo | - | 67 205 | 67 153 | 72 932 | 61 141 | 54 448 | 47 739 | 40 292 | 31 098 | 27 195 | 25 205 |
*dane do maja 2015 roku |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CKM” o 73 proc. w dół, „Playboy” - o 47 proc. Dane o sprzedaży pism męskich od 2005 roku