Canal+ zyskał w Europie 677 tys. nowych abonentów
Na koniec 2022 roku Grupa Canal+ miała łącznie 25,494 mln abonentów. Choć firma nie podaje danych dotyczących Polski, to w Europie z wyłączeniem Francji liczba klientów wyniosła 6,335 mln. W zeszłym roku baza zwiększyła się o 677 tys. osób. Wpływ na to mogły mieć inwestycje w Austrii, Czechach i na Słowacji.
Na koniec 2021 roku Grupa Canal+ miała 23,7 mln klientów W 2022 roku firma poprawiła rentowność osiągając wskaźnik EBITDA na poziomie 515 mln euro, a jej przychody wyniosły 5,87 mld euro. W rodzimej Francji Canal+ miał 9,508 mln abonentów, a ich liczba powiększyła się o 457 tys. Canal+ ma w tym kraju umowy z Disneyem, Paramount Pictures, Sony Pictures, Universal Pictures i Warner Bros. Pokazuje też rozgrywki m.in. Premier League, Ligi Mistrzów, MotoGP, Top 14 i Formuły 1.
Niedawno informowaliśmy, że firma chce stać się liderem afrykańskiego rynku płatnej telewizji i streamingu. W tym celu stopniowo zwiększa udziały w spółce MultiChoice z Republiki Południowej Afryki, właścicielu platformy cyfrowej DStv, płatnego pakietu naziemnego GOtv i serwisu streamingowego Showmax. Na koniec zeszłego roku Canal+ miał 7,597 mln klientów na tym kontynencie, a w ciągu 12 miesięcy przybyło ich 750 tys. W regionie Azji i Pacyfiku grupa straciła 85 tys. abonentów, a ich ogólna liczba wynosi 1,230 mln (Canal+ działa między innymi w Mjanmie, czyli dawnej Birmie). Na terytoriach zamorskich ubyło 11 tys. klientów. Łącznie jest ich 824 tys.
Bez danych odnośnie polskiego rynku
Na koniec czerwca 2020 roku Canal+ miał w Polsce 2,7 mln abonentów. W serwisie korporacyjnym firmy widnieje od dłuższego czasu taka sama liczba. Dostawca płatnej telewizji nie zdradza czy na przestrzeni prawie trzech lat dochodziło do znaczących zmian w bazie klientów.
Konkurencyjny Polsat Box już od kilku lat podaje jedynie dane odnośnie liczby sprzedanych usług. Na koniec III kwartału ub.r. było ich 5,106 mln wobec 5,306 mln rok wcześniej. Cyfrowy Polsat twierdzi, że nie można mówić o masowych odejściach od telewizji satelitarnej, które następują w Stanach Zjednoczonych i niektórych krajach Europy Zachodniej. Spadki tłumaczy zastąpieniem iPli przez Polsat Box Go, który jest oferowany tylko odpłatnie. W 2022 roku platforma cyfrowa Orange straciła 151 tys. abonentów satelitarnych i zyskała 111 tys. klientów IPTV. Łącznie firma miała 955 tys. klientów usług telewizyjnych, podczas gdy rok wcześniej było ich 995 tys.
Wpływ na dobre wyniki Canal+ miały inwestycje w Europie Środkowej. Rok temu firma uruchomiła w Austrii kanał linearny i serwis streamingowy Canal+ First. Subskrypcja kosztuje 8,99 euro miesięcznie. Od 2024 roku oferta platformy zostanie rozszerzona o mecze Ligi Mistrzów, Ligi Europy i Ligi Konferencji Europy. Latem w Czechach i na Słowacji wystartowały z kolei stacje Canal+ Sport. Są oferowane przez platformę cyfrową Skylink, która należy do M7 Group, spółki należącej do Grupy Canal+. Na tych rynkach firma zakupiła prawa do brytyjskiej Premier League. Ostatnio zdecydowała się też na uruchomienie u naszych południowych sąsiadów filmowo-serialowego kanału Canal+ Action.
Dołącz do dyskusji: Canal+ zyskał w Europie 677 tys. nowych abonentów