Pan Kleks i „Sami swoi” pomogli Agorze. Zwolnienia obniżyły zysk
Agora w pierwszym kwartale br. zwiększyła przychody o 30,5 proc., głównie dzięki wzrostowi w pionie radiowym i kinowym. Firma zarobiła na czysto 3,8 mln zł, zwolnienia kosztowały ją prawie 8 mln zł.
Przychody reklamowe grupy Agora w zeszłym kwartale sięgnęły 157,9 mln zł, o 27 proc. więcej niż rok wcześniej. W segmencie radiowym poszły w górę z 35,2 do 71,4 mln zł (w pierwszym kwartale ub.r. Agora nie uwzględniała jeszcze Eurozetu w swoich skonsolidowanych wynikach).
Przychody z reklam zewnętrznych (ich sprzedażą zajmuje się grupa AMS) wzrosły o 7 proc. do 36,8 mln zł, natomiast w pionie prasy drukowanej i cyfrowej zmalały o 0,9 proc. do 11,2 mln zł, zaś w segmencie internetowym spadły o 16,8 proc. do 27,8 mln zł.
Podobną dynamikę jak obszar reklamowy grupy Agora zanotowały kina Helios: wpływy z biletów wzrosły o 26 proc. do 78,1 mln zł, a ze sprzedaży napojów i przekąsek - o 35,4 proc. do 45,9 mln zł.
Jeszcze mocniej w górę poszły przychody z działalności filmowej Agory: z 5,5 do 29,5 mln zł. Jej spółka zależna Next Film dystrybuowała w zeszłym kwartale trzy hity kinowe: „Akademię Pana Kleksa” (obejrzało ją 2,9 mln osób), „Baby boom, czyli Kogel Mogel 5” oraz „Samych swoich. Początek” (0,8 mln widzów).
CZYTAJ TEŻ: Agora może zapożyczyć się na Eurozet. Zielone światło od inwestorów
- To był dobry kwartał dla biznesów Grupy Agora. Kina Helios miały wysoką frekwencję i wypracowały rekordowe przychody, Next Film wprowadził do kin najpopularniejsze filmy w Polsce, AMS osiągnął 72 proc dynamikę wzrostu przychodów realizowanych na nośnikach cyfrowych, a Grupa Eurozet jako jedyna na krajowym rynku radiowym systematycznie odnotowuje wzrosty słuchalności - wylicza w komunikacie prasowym Bartosz Hojka, prezes Agory.
7,9 mln zł na zwolnienia grupowe w Agorze
Wydatki operacyjne grupy Agora wzrosły znacznie słabiej od przychodów - o 24,8 proc. do 375,4 mln zł. Koszty usług obcych zwiększyły się o 34,6 proc. do 135,3 mln zł, wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych - o 18,6 proc. do 114,9 mln zł, a reprezentacji i reklamy - o 75,9 proc. do 20,4 mln zł.
Dodatkowo firma przeznaczyła 7,9 mln zł na zwolnienia grupowe przeprowadzone w lutym i marcu w pionie prasowym i internetowym.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W górę poszły prawie wszystkie wskaźniki rentowności grupy Agora. Zysk EBITDA zwiększył się z 35,7 do 54,6 mln zł, marża EBITDA - z 12,1 do 14,1 proc., a wynik operacyjny - z 5 mln zł straty do 10,5 mln zł zysku.
Z kolei zysk netto zmalał z 34,7 do 3,8 mln zł, ponieważ w pierwszym kwartale ub.r. Agora zaksięgowała 47,9 mln zł zysku z wyceny udziałów Eurozetu, po tym jak przejęła kontrolny pakiet jego udziałów. Strata netto jednostki dominującej Agory wyniosła 0,6 mln zł wobec 32,6 mln zł zysku netto rok wcześniej.
Wyniki Agory lepsze od prognoz, optymizm reklamowy
Firma przebiła zebrane przez PAP Biznes prognozy analityków co do przychodów, które wynosiły od 367 do 381,3 mln zł. Osiągnęła też wyższy od oczekiwań (wynoszących w przedziale 15,5-45,7 mln zł) zysk EBITDA, zysk operacyjny (prognozowano od 2,3 mln zł straty do 3,5 mln zł zysku) oraz mniejszą stratę netto jednostki dominującej (analitycy spodziewali się 5,7-9,3 mln zł).
- Na rynku reklamy utrzymuje się dobra koniunktura, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach za pierwszy kwartał, a jednocześnie pozwala patrzeć z optymizmem w przyszłość. Jeśli tempo wzrostów w reklamie utrzyma się, to realne jest podniesienie naszych prognoz dla rynku na kolejne kwartały tego roku - dodaje Bartosz Hojka.
W czwartek na koniec sesji giełdowej za akcję Agory płacono 11,38 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 530,1 mln zł. Przez minione 12 miesięcy kurs zyskał 40 proc., w górę poszedł w czwartym kwartale ub.r., po wyborach parlamentarnych w efekcie których władzę straciła Zjednoczona Prawica.
Po publikacji wyników z pierwszego kwartału akcje Agory zaraz po otwarciu piątkowych notowań drożały o 4-5 proc.
Dołącz do dyskusji: Pan Kleks i „Sami swoi” pomogli Agorze. Zwolnienia obniżyły zysk