SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora chce zainwestować 10 mln zł w burgerownie Pasibus, w planach do 40 nowych lokali

Należący do grupy Agora Helios podpisał list intencyjny o współpracy z częścią wspólników spółki Food for Nation, właściciela sieci burgerowni i foodtrucków Pasibus. Planuje zainwestować 10 mln zł w otwarcie do 40 nowych lokali tej marki.

Na potrzeby planowanej współpracy Helios utworzył spółkę celową Step Inside i przekazał jej 10 mln zł. Teraz zaczyna rozmowy z częścią wspólników Food for Nation dotyczące wspólnego rozwoju należącej do tej firmy sieci Pasibus.

Jednocześnie z listem intencyjnym w sprawie negocjacji podpisano umowę współpracy, na mocy której Step Inside jest uprawniona m.in. do prowadzenia do 10 lokali pod marką Pasibus. Jeśli uzgodnione zostaną szczegółowe warunki współpracy, a zgodę na nią wyda Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (to drugie wydaje się formalnością), wspólnicy Food for Nation obejmą udziały w Step Inside, która następnie otworzy łącznie do 40 lokali pod marką Pasibus.

Agora zaznaczyła, że list intencyjny nie stanowi wiążącego zobowiązania.

Pasibus działa od 2013 roku

Marka Pasubis jest obecna od sześciu lat. Początkowo był to foodtruck we Wrocławiu serwujący m.in. burgery. Potem pojawiły się dwa kolejne pojazdy, m.in. do obsługi imprez masowych.

Firma otworzyła też kilkanaście lokali stacjonarnych, pierwszy cztery lata temu we Wrocławiu (obecnie ma ich tam pięć), a pozostałe w Lubinie, Katowicach, Łodzi, Warszawie, Poznaniu i Gdańsku.

Od marca do grudnia 2017 roku firma Food for Nation zanotowała 16,4 mln zł przychodów sprzedażowych i 2,8 mln zł zysku netto. Sprawozdania za ub.r. nie złożyła jeszcze w KRS.

Udziałowcami spółki są Piotr Staszczyński (ma 37,5 proc. udziałów), Jan Kulisiewicz (32,5 proc.), Dawid Borarojć (19 proc.) i Bogdan Staszczyński (10 proc.).

Inna spółka Heliosa uruchamia lokale Papa Diego i Van Dog

Jesienią ub.r. należąca do Heliosa spółka Foodio Concepts uruchomiła kilka pierwszych lokali Papa Diego z kuchnią meksykańską. Obecnie działa pięć: uruchomione w ub.r. w Katowicach (w Galerii Libero), w Gdańsku (w Forum Gdańsk) i Poznaniu (Posnania) oraz otwarte w lutym br. w Wołominie (w Galerii Wołomin) i w Galerii Katowickiej. Kolejne mają ruszyć w bieżącym kwartale: w Opolu, Pruszkowie i dwa w Warszawie (w Galerii Młociny oraz w Koneserze)

Foodio Concepts szykuje też inną sieć gastronomiczną - Van Dog z hot dogami. Jej pierwszy lokal ma zostać otworzony jeszcze w tym kwartale.

W spółce Foodio Concepts, Agora poprzez Heliosa ma 90 proc. udziałów. Pozostałe 10 proc. należy do Piotra Grajewskiego i Piotra Komóra, którzy wcześniej pracowali jako menedżerowie m.in. w warszawskich restauracjach Blue Cactus, Iguana Lounge i Hard Rock Cafe. W ub.r. zapowiadano, że Helios w Foodio Concepts zainwestuje ok. 10 mln zł, z czego 5 mln zł wyłożył na start. Jeśli nowa spółka osiągnie wyznaczone cele finansowe, Grajewski i Komór mogą otrzymać dalsze 20 proc. jej udziałów.

W strategii na najbliższe lata ogłoszonej w połowie ub.r. Agora zapowiedziała, że Foodio Concepts w 2022 roku ma osiągnąć 53,6 mln zł przychodów i 5,5 mln zł zysku EBITDA. Firma zaznaczyła, że jest też otwarta na akwizycje w segmencie gastronomicznym oraz rozwój nowych konceptów restauracyjnych. Ponadto zamierza rozwijać kawiarenki Helios Cafe - poszerzać ich asortyment, a także otwierać je poza kinami Helios.

- Restauracje Papa Diego będą często lokalizowane w galeriach, w których funkcjonują nasze kina. Papa Diego to nasza pierwsza linia, chciałbym, żeby było ich o wiele więcej - nie wszyscy muszą lubić meksykańskie jedzenie. Stawiamy na nasze doświadczenie w zakresie tworzenia nowych ofert i współpracy z galeriami handlowymi. To jednak trudny biznes, wymagający cierpliwości, ale przede wszystkim odpowiedniej skali. Nie można tu mówić o sukcesie ani przy trzech, ani przy trzynastu restauracjach. Najlepiej udowodnił to McDonald's - potęgą staje się, kiedy ma się dużo lokali - mówił niedawno w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa.

- W naszym przypadku istotną skalę powinniśmy zobaczyć przy około dziesięciu restauracjach. Już w marcu w Warszawie, startujemy z kolejnym konceptem rozwijanym pod marką Van Dog. Chcemy zaoferować konsumentom nową odsłonę hot-dogów. Rynek gastronomiczny zrobił to jakiś czas temu z burgerami - i obecnie to potrawa serwowana w wielu wariantach, nawet w najlepszych restauracjach. Chcemy pokazać, że tak samo można myśleć o hot-dogach - opisywał Jagiełło.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów netto ze sprzedaży o 4,8 proc. do 795,1 mln zł oraz 7,1 mln zł zysku netto (wobec 7 mln zł straty netto rok wcześniej). Wzrosły przychody należących do niej firm AMS i Yieldbird, a zmalały wpływy z radia, druku i „Gazety Wyborczej”.

Dołącz do dyskusji: Agora chce zainwestować 10 mln zł w burgerownie Pasibus, w planach do 40 nowych lokali

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gai
Do każdego burgera subskrypcja Wyborczej gratis...
odpowiedź
User
Влади́мир Влади́мирович Пу́тин
Szmaciarz Soros wpadnie na burgera...hahah...
odpowiedź
User
Pasibrzuch
nie dość, że mieszają w mózgach ćwierćinteligentom, to jeszcze ich podtruwają
odpowiedź