SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencja 24/7 Comumnication przy spadku wpływów o 22 proc. zwiększyła zysk

Agencja 24/7 Comumnication w 2018 roku odnotowała 16,2 mln zł przychodów wobec 20,7 mln zł w roku 2017. Zysk w skali roku wzrósł z 70,5 tys. zł do 329,7 tys. zł.

Wpływy 24/7 Comumnication w 2018 roku zmalały o 21,7 proc., z 20,7 mln zł do 16,2 mln zł - wynika z dokumentów złożonych przez agencję do Krajowego Rejestru Sądowego. W raportowym okresie zysk netto wyniósł 329,77 tys. zł (wobec 70,58 tys. zł na koniec roku 2017).

Koszty operacyjne agencji zmalały o 23,7 proc. rdr., z 20,4 mln zł do 15,6 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 13,71 mln zł w roku 2017 do 9,77 mln zł w roku 2018  (o 28,7 proc.).

Na wynagrodzenia przeznaczono w ubiegłym roku o 1,1 proc. więcej niż w 2017, 3,76 mln zł wobec 7,72 mln zł. Przeciętne zatrudnienie w agencji w roku 2018 roku wynosiło 37 osób.

Zysk na dywidendę i kapitał zapasowy

Z zeszłorocznego zysku netto 30 tys. udziałowcy przeznaczyli na dywidendę, a 299,8 tys. zł na kapitał zapasowy. W ubiegłym roku agencja zakończyła współpracę z Herlitz, Metaleo i Wabco, natomiast do grona nowych klientów dołączyli  T-Mobile, Nestle, Facebook, Toyota, MOWI oraz Novartis.

- W raporcie do KRS przedstawiane są przychody firmy, na które oprócz wpływów z fee składają się również wszystkie koszty projektowe, takie jak zakup mediów czy koszty związane z organizacją eventów. Widzimy tendencję, że koszty projektowe są coraz częściej obsługiwane bezpośrednio przez klientów, co obniża całościowe koszty procesowane przez agencję. Współpraca z klientami koncentruje się bardziej na doradztwie strategicznym i operacyjnym. Pod tym kątem 24/7Communication dostrzega pozytywne efekty inwestycji poczynionych w ekspertyzy doradcze. W 2018 roku odnotowaliśmy wzrost o +7,5% w ujęciu income fee, co stanowi wynik znacznie powyżej średniej wśród agencji (-1,5%) oraz ogólnej dynamiki wzrostu na rynku (+3%, dane za:  raport ZFPR) - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Dirk Aarts, managing director 24/7 Communication.

Dorota Zmarzlak odsprzedała 40 proc. udziałów 24/7

Współwłaścicielami agencji są jej dyrektor zarządzający Dirk Aarts i była szefowa Dorota Zmarzlak. Na koniec ub.r. mieli po 50 proc. udziałów.

Zmarzlak po tym, jak w listopadzie ub.r. została wybrana na wójta gminy Izabelin koło Warszawy, odeszła z firmy. W lutym br. formalnie przestała pełnić funkcję członka zarządu i sprzedała 40 proc. jej udziałów Dirkowi Aartsowi.

Władze 24/7 prognozują zwiększenie się udziału klientów projektowych, zamiast stałych comiesięcznych usług public relations.

Dołącz do dyskusji: Agencja 24/7 Comumnication przy spadku wpływów o 22 proc. zwiększyła zysk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl