38 Content Communication: wpływy 7 proc. w górę, 521 tys. zł zysku netto
W ub.r. agencja 38 Content Communication osiągnęła wzrost przychodów o 6,9 proc. do 19,94 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 432,4 do 520,6 tys. zł. W związku z epidemią firma chce rozwijać usługi internetowe.
Klientami agencji 38 Content Communication w ub.r. zostały m.in. Contigo, Pacsafe, ibis Music i Iron Mountain Polska. Jesienią ub.r. uruchomiono siostrzaną agencję Magnta Talenta. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/38-group-agencja-magna-talenta
Już w br. 38 Content Communication obsługę kolejnych klientów, m.in. firm i marek Bonair, Mlekopol, Glovo, ElectroMobility Poland, Ektin, Energia Polska, New Work i Hyal-Drop multi.
Koszty wzrosły mniej od wpływów
Przychody sprzedażowe 38 Content Communication wyniosły w ub.r. 19,94 mln zł, co wobec 18,65 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 6,9 proc. Wszystkie pochodziły ze sprzedaży usług marketingowych.
Koszty operacyjne agencji zwiększyły się słabiej - o 5,6 proc. do 19,1 mln zł. Zdecydowana większość to wydatki na usługi obce, które poszły w górę z 15,6 do 16,38 mln zł. Koszty amortyzacji wzrosły ze 100 do 113,7 tys. zł, zużycia materiałów i energii - z 221,2 do 259,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 56,6 do 190,1 tys. zł.
Z kolei nakłady na wynagrodzenia zmalały z 1,81 do 1,78 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zwiększyły się z 291,1 do 306,3 tys. zł. Na koniec ub.r. w firmie było 19 pracowników etatowych, ponadto spółka była związana z grupą współpracowników.
Zysk na kapitał zapasowy, w epidemii ważniejsze usługi internetowe
Znacząco w górę poszła zyskowność 38 Content Communication. Zysk sprzedażowy zwiększył się z 554,6 do 830,2 tys. zł, zysk operacyjny - z 558,2 do 761,8 tys. zł, zysk brutto - z 541,7 do 711,4 tys. zł, a zysk netto - z 432,4 do 520,6 tys. zł.
60 proc. udziałów agencji ma jej prezes Katarzyna Życińska-Jarosz, a po 20 proc. - Grzegorz Jarosz i Zbigniew Badziak. Udziałowcy zysk netto spółki z ub.r. zdecydowali się przeznaczyć na jej kapitał zapasowy.
W sprawozdaniu z działalności 38 Content Communication oceniono, że epidemia koronawirusa na pewno wpłynie na agencję w zakresie reklamy tradycyjnej, eventów i produkcji filmowej.
- Naturalnym kierunkiem zmian jest rozwijanie działalności w stronę rozwiązań digital. klienci, którzy wykorzystują w swojej komunikacji video, mogą wykorzystać usługi związane z animacją. Projekty w tym zakresie można wykonywać całkowicie zdalnie - napisano. - Branża reklamowa musi szukać klientów w działach gospodarki, które w okresie epidemii będą rozwijać się, między innymi w sektorze spożywczym i farmaceutycznym - dodano.
Dołącz do dyskusji: 38 Content Communication: wpływy 7 proc. w górę, 521 tys. zł zysku netto