27. edycja Festiwalu Golden Drum w październiku. W jury Lukjanow i Szczepaniak
Wystartował pierwszy etap tegorocznej edycji Golden Drum. W konkursie można zgłaszać projekty, które zostały wdrożone lub opublikowane między 1 stycznia 2019 a 1 września 2021 roku. W jury znalazły się dwie osoby z Polski - Patrycja Lukjanow z Saatchi & Saatchi i Dawid Szczepaniak z VMLY&R.
Konkurs Golden Drum powraca po roku przerwy. Organizatorzy wprowadzają fundamentalne zmiany w formule - w tegorocznej edycji można zgłaszać prace kreatywne z okresu ostatnich dwóch lat.
- Po trudnym dla branży i dla świata roku wszyscy musimy się na chwilę zatrzymać i Przemyśleć kierunek na przyszłość. Zespół Golden Drum wykorzystał ten czas by Przebudować nasz konkurs tak, by lepiej adresował obecne i przyszłe trendy komunikacyjne - mówi Miha Bevc, dyrektorka konkursu.
Zmiany w formule Golden Drum. W jury Patrycja Lukjanow z Saatchi & Saatchi i Dawid Szczepaniak z VMLY&R
Na liście wprowadzonych zmian jest podwojenie liczby jury. Modyfikacje wprowadzono do sekcji, grup i kategorii konkursowych.
Sekcje Co (What) oraz Dlaczego (Why) zostały zastąpione czterema nowymi sekcjami branżowymi: Creative Business Excellence Drum, Craft Drum, One-Channel Drum oraz Omni-Channel Drum.
Sekcja One-Channel Drum skupiona jest na projektach, wykorzystujących jeden kanał komunikacji z rynkiem. Zgłoszone do tej kategorii projekty wyróżnia kreatywne podejście do jednokanałowej komunikacji, osiągnięte rezultaty i skuteczność. W tej kategorii w jury znalazł się Dawid Szczepaniak, dyrektor kreatywny i partner w VMLY&R Poland.
Sekcja Omni-Channel Drum wyróżnia kampanie, które wykorzystały różne kanały komunikacji. Zgłoszenia powinny wykazywać kreatywne wykorzystanie tych kanałów, ich integrację oraz skuteczność we wdrażaniu rozwiązań komunikacyjnych. W tej kategorii prace w jury oceniać będzie ; Patrycja Lukjanow, creative director, Saatchi & Saatchi Polska.
Sekcja Creative Business Excellence Drum jest przeznaczona dla projektów, które wprowadziły wyjątkowe rozwiązania, przekształcające branżę, której dotyczą. Zgłoszenia będą oceniane przez 16-osobowe jury składające się ze światowej sławy marketingowców i przedstawicieli agencji, których wyróżnia nie tylko doświadczenie w branży kreatywnej, ale także duża wiedza biznesowa.
Sekcja Craft Drum wyróżnia wyjątkową kreatywność oraz genialną egzekucję w kluczowych obszarach produkcji reklamowych i komunikacyjnych. Nagrody w tej kategorii wyróżniają najlepsze praktyki, które pomogły podnieść poprzeczkę standardów branżowych.
Shortlisty w kategoriach Genius Loci/Local Spirit, Social Good, Covid-19 będą przygotowane przez zespół wszystkich jurorów festiwalu. Zgłoszone prace zostaną ocenione przez czterech przewodniczących jury. To kategorie, które stały się wyróżnikiem festiwalu Golden Drum: doceniają najlepsze projekty skupione na kwestiach lokalnych, tematach społecznych oraz powstałych w odpowiedzi na COVID-19.
Nagroda Bronze Drum oraz Najlepszy w kategorii Covid-19 zostały dodane do listy tegorocznych wyróżnień.
Ostateczny termin na zgłaszanie prac konkursowych to 13 sierpnia 2021. Ogłoszenie short-list odbędzie się 13 października 2021.
Gala wręczenia nagród Golden Drum została zaplanowana na 15 października, będzie połączona z prezentacją najbardziej kreatywnych prac, zgłoszonych do 27 edycji konkursu.
Dołącz do dyskusji: 27. edycja Festiwalu Golden Drum w październiku. W jury Lukjanow i Szczepaniak