20 tysięcy subskrybentów przynosi połowę przychodów Politico
Serwis Politico ujawnił, że liczba subskrybentów wersji Politico Pro przekroczyła liczbę 20 tysięcy. Choć na tle 30 milionów miesięcznych użytkowników portalu nie jest to wiele, to opłaty subskrypcyjne w ramach Pro stanowią obecnie połowę rocznych przychodów serwisu.
O statystykach dotyczących kondycji finansowej Politico poinformował Digiday opierając się na danych potwierdzonych przez kierownictwo serwisu.
Według Politico liczba subskrybentów płatnej wersji Pro uruchomionej w 2010 r. (wersja europejska w 2015) przekracza obecnie 20 tys. Początkowo niszowy projekt wydawcy obecnie jest obsługiwany przez 200 – osobowy zespół dziennikarzy i ekspertów.
Choć poziom płatnych subskrypcji Politico Pro może się wydawać skromny w porównaniu z liczbą 30 mln miesięcznych użytkowników Politico, to jednak subskrybenci przynoszą serwisowi połowę jego rocznych przychodów. Według ujawnionych przez wydawcę danych w ciągu ostatnich 3 lat przychody z Politico Pro rosły o 30 proc. co roku, a 90 procent subskrybentów odnawia płatny dostęp do platformy.
Obecnie subskrypcja Politico Pro kosztuje 8 tys. dol. w wersji dla 5 użytkowników. Płatny dostęp dla niektórych instytucji jest nawet wyższy. Choć w 2010 r. 5-osobowa subskrypcja kosztowała jedynie niecałe 2,5 tys. dol., to jednak oferta serwisu była o wiele uboższa – do dyspozycji użytkowników pozostawały jedynie 3 sekcje specjalistyczne, podczas gdy obecnie jest ich 16.
Bobby Moran, wiceprezes Politico w rozmowie z Digiday zdradza przyczyny finansowego sukcesu wersji Pro.
- Dla wielu odbiorców Politico Pro nie jest zwykłym serwisem internetowym, do którego przeglądania po prostu przywykli. Zamieszczane przez nas dane i materiały analityczne dla wielu instytucji i firm są cennym narzędziem niezbędnym im do pracy. Traktują więc subskrypcję Politico Pro jako rodzaj inwestycji, która im się zwróci – wyjaśnia Bobby Moran.
W maju br. wystartowała polska wersja Politico, której redaktorem naczelnym jest Michał Broniatowski.
Dołącz do dyskusji: 20 tysięcy subskrybentów przynosi połowę przychodów Politico