19,2 mln internautów w Polsce. Najpopularniejszymi serwisami Google, YT, Allegro, FB, Onet i WP - w dół NK.pl
Korzystanie z internetu deklaruje 63,7 proc. Polaków w wieku 15 lat i więcej. Najbardziej znanymi i najczęściej odwiedzanymi serwisami są Google, YouTube, Allegro, Facebook, Onet i Wirtualna Polska, a duży spadek zanotowała NK.pl.
Korzystanie z internetu 63,7 proc. Polaków mających 15 lat i więcej zadeklarowało w sondażu NetTrack zrealizowanym przez MillwardBrown od września do listopada ub.r. W przeliczeniu na populację daje to 19,21 mln użytkowników.
Poziom penetracji nieznacznie zmalał w ub.r. - w fali badania od lutego do kwietnia ub.r. wynosił bowiem 64,3 proc., co dawało 19,37 mln użytkowników. Za to w skali roku (w porównaniu z falą badania od sierpnia do października 2013 roku) wzrósł o 1 pkt proc. - z 62,7 proc. oznaczających 18,9 mln użytkowników.
Profil demograficzny internautów w skali roku zmienił się nieznacznie. O 2 pkt. proc. zmalał udział tych w wieku 15-24 lat, za to o 2 pkt proc. wzrósł tych mających od 40 do 59 lat. Przed rokiem w sondażu jeszcze nie pytano respondentów o miejsce zamieszkania.
Profil internautów |
||
|
IX-XI 2014 |
VIII-X 2013 |
Płeć |
||
mężczyźni |
49% |
49% |
kobiety |
51% |
51% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Wiek |
||
15-24 lata |
23% |
25% |
25-39 lat |
39% |
40% |
40-59 lat |
30% |
28% |
60 lub więcej |
7% |
7% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Miejsce zamieszkania |
||
miasta ponad 500 tys. |
13% |
- |
miasta 200-499 tys. |
9% |
- |
miasta 100-199 tys. |
9% |
- |
miasta 20-99 tys. |
20% |
- |
miasta do 20 tys. |
13% |
- |
wieś |
36% |
- |
W ciągu roku nieznacznie zmalała spontaniczna rozpoznawalność Google, Allegro, Wirtualnej Polski i YouTube’a (odpowiednio o 1,6, 0,9, 1,4 i 0,9 pkt proc.). Facebook zanotował wzrost o 2,5 pkt proc., a NK.pl - spadek o 3,2 pkt proc.
Skorzystanie z Google w ostatnim miesiącu zadeklarowało o 2,6 pkt proc. mniej internautów niż rok wcześniej, z YouTube’a - o 1,6 pkt proc. mniej, a z Allegro - o 1,3 pkt proc. mniej. Onet osiągnął pod tym względem wzrost o 2,1 pkt proc., a Facebook - o 3,2 pkt proc. Natomiast Wirtualna Polska zanotowała spadek o 2,2 pkt. proc., Wikipedia - o 3,3 pkt proc., a NK.pl - o 5,8 pkt proc.
Ranking |
||
|
IX-XI 2014 |
VIII-X 2013 |
Znajomość spontaniczna |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
61,1% |
62,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
48,4% |
49,3% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
47,4% |
44,9% |
ONET (www.onet.pl) |
42,8% |
42,5% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
38,8% |
40,2% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
29,6% |
30,5% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
19,2% |
18,4% |
NK.PL (www.nk.pl) |
14,6% |
17,8% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
12,3% |
12,6% |
O2 (www.o2.pl) |
10,0% |
- |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
90,2% |
92,8% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
62,0% |
63,6% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
60,9% |
62,2% |
ONET (www.onet.pl) |
57,9% |
55,8% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
55,4% |
52,2% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
45,0% |
47,2% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
31,3% |
30,5% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
27,6% |
30,9% |
CENEO (www.ceneo.pl) |
16,4% |
- |
NK.PL (www.nk.pl) |
16,3% |
22,1% |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown od września do listopada u.br. wyniosła 5 623osób, a od sierpnia do października 2013 roku - 6 673 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób w wieku 15 lat i więcej korzystających z internetu.
Dołącz do dyskusji: 19,2 mln internautów w Polsce. Najpopularniejszymi serwisami Google, YT, Allegro, FB, Onet i WP - w dół NK.pl