Złote Spinacze 2018: Tytanowy Spinacz po raz drugi dla Big Picture, Jerzy Owsiak Gwiazdą PR
W ramach 16. edycji konkursu Złote Spinacze jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrnych oraz 28 Brązowych Spinaczy. Najwięcej statuetek i Tytanowy Spinacz drugi rok z rzędu trafił do agencji Big Picture. Tytułem Gwiazdy PR uhonorowano Jerzego Owsiaka, szefa Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
W tym roku jury Złotych Spinaczy nagrodziło projekty w 32 kategoriach konkursowych i przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrnych oraz 28 Brązowych Spinaczy. Przewodniczącym składu jurorskiego był Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji i rzecznik prasowy Samsung Polska. Konkurs organizuje Związek Firm Public Relations.
Najwięcej nagród (osiem) przyznano agencji Big Picture. Po raz drugi z rzędu otrzymała również nagrodę Tytanowego Spinacza dla „Najlepszego w konkursie”. Po cztery nagrody przyznano agencjom MSLGROUP i Linkleaders, trzy trafiły do Cohn&Wolfe.
Wyróżnienie dla Gwiazdy PR, czyli osoby szczególnie zasłużonej dla branży, przyznano Jerzemu Owsiakowi.
Kategorie główne
PR korporacyjny
ZŁOTO
Koleje Dolnośląskie pierwszym wyborem Dolnoślązaków - Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
SREBRO
Komunikacja rebrandingu sieci Statoil na Circle K - Grayling Poland, Circle K Polska
BRĄZ
#RABENEXPRESS - Grupa Raben, Agencja kreatywna Good For You
PR produktu
ZŁOTO
Surface AntyLuwr - d*fusion communication , Microsoft Polska
SREBRO
Electric Explorer African Challenge 2018 – Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe
BRĄZ
Homo Smartus - MSLGROUP, FIBARO
Komunikacja antykryzysowa i/lub kryzysowa
SREBRO
Prawda kontra sensacja - ochrona wizerunku polskiego drobiu - Partner of Promotion
BRĄZ
Otwarcie po falstarcie - komunikacja kryzysowa FORUM Gdańsk - Agencja ESKADRA, Multi Poland, Inn|tu
Zmiana technologiczna - kampania informacyjna i komunikacja antykryzysowa - Bank Credit Agricole
Public Affairs i Lobbying
SREBRO
Ogólnopolski program zwalczania grypy - Procontent Communication, Fundacja Nadzieja dla Zdrowia
Kampania "TAK dla otwartych niedziel" - MSLGROUP, Polska Rada Centrów Handlowych
Walka o 500 tys. Polskich pracowników delegowanych w UE - Esgian Agnieszka Porębska, Inicjatywa Mobilności Pracy
Kampania społeczna
ZŁOTO
Dopal cenę swojej śmierci - Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
SREBRO
Odłóż smartfon i żyj - Panato PR, Tramwaje Warszawskie
BRĄZ
Nie ma Rak'n'Rolla bez procentów - Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak'n'Roll Wygraj Życie
Komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
Nutricia Medyczna - komunikacja bez granic - Nutricia Poland
SREBRO
Gramy dla 2020 - program komunikacji nowej wizji Grupy Żywiec - Grupa Żywiec
BRĄZ
Razem Lepsi: poza podziałami w nowych biurach Skanska - PinPoint agencja komunikacji wewnętrznej, Skanska
Event komercyjny
SREBRO
Wedel Up - Zagrajmy inaczej - Walk PR, LOTTE Wedel, Dom Mediowy OMD
Wirtuozi od kuchni - Targi w Krakowie
BRĄZ
Björk Digital w Starym Browarze - Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
Event społeczny
ZŁOTO
Niezniszczalna tęcza - 180heartbeats + JUNG v MATT
SREBRO
Bielsko Biała dla Toma Hanksa - Polskie Linie Lotnicze LOT, Monika Jaskólska, Rafał Sonik, Gemini Park Bielsko-Biała, BB Oldtimer Garage, Carlex Design, Jadęzabiorę.pl, Lotnisko Chopina, Miasto Bielsko Biała, Manuka Communication
26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera
Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro
IKEA po sąsiedzku - Agencja Warszawa
BRĄZ
Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) – Linkleaders, Fujitsu Poland
Sustainability&CSR Communications
SREBRO
Dialog Społeczny Grupy Żywiec - rozwijamy społeczności - Grupa Żywiec
BRĄZ
Zrozumieć starość - Promedica24, Fundacja Zaczyn, Procontent Communication, Walk Creative
Internet naszego dzieciństwa, czyli Podwórko Talentów NIVEA - Partner of Promotion, NIVEA
PR miejsca, miasta lub regionu
SREBRO
Björk Digital w Starym Browarze - Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
BRĄZ
Katowice postawiły na esport. Wygrały wizerunkowo i finansowo - Mindspot, ESL, Katowice
Social media
ZŁOTO
Witamy w McDonald’s. Poznaj nas i zobacz, jacy jesteśmy. - 24/7 Communication, McDonald’s
SREBRO
Pol’and’Rock Festival 2018 – Zaraz Będzie Czysto - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera
BRĄZ
Wikingowie przejmują Polskę: TV HISTORY w czasach streamingu - Uszka w Barszczu & Dom Mediowy Czarna Owca, A+E Networks
Business-to-Business PR
ZŁOTO
#ETtalks - Engineering Tomorrow talks - Danfoss Poland
BRĄZ
TAKMAN - On Board Think Kong, #bergerchojnacki
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro
Media relations
ZŁOTO
Eurosport 360 - Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 - United PR, Eurosport
SREBRO
Barbie Shero 2018, jak dotrzeć do milionów? - ConTrust Communication
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro
Rojst – premiera oryginalnej produkcji Showmax - Flywheel PR, Showmax
BRĄZ
Żywienie medyczne - Twoje posiłki w walce z chorobą – MSLGROUP, Nutricia Medyczna
Employer Branding
ZŁOTO
Witamy w zespole McDonald's – MJCC, McDonald’s Polska
BRĄZ
Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) - Linkleaders, Fujitsu Poland
Let's Orange - angażujemy studentów! - 24/7 Communication
Content Marketing – Branded Content
ZŁOTO
Nie ma Rak'n'Rolla bez procentów - Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak'n'Roll Wygraj Życie
SREBRO
zRozum - grupa Abstra i Uniwersytet SWPS - SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Grupa Abstra
LenovoZone.pl - najlepsza strona technologii – FFW Communication, Lenovo Polska
Kategorie sektorowe
Technologia, IT, telekomunikacja
SREBRO
Hope County FM - głos nadziei w Twoim domu – MSLGROUP, Ubisoft Polska
Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) – Linkleaders, Fujitsu Poland
Rebtel - telefonia mobilna zbudowana na ambasadorach marki - Publicon, Rebtel, Agencja Golf
BRĄZ
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro
Finanse
ZŁOTO
Kampania przeprowadzkowa Przystanek mBank – Linkleaders, mBank
SREBRO
Zmiana technologiczna - kampania informacyjna i komunikacja antykryzysowa - Bank Credit Agricole
BRĄZ
Mastercard z blogerami na trzech kontynentach – Mastercard, Solski Communications
Uroda, higiena i wellness
SREBRO
Head&Shoulders #GoScalpBrave. Fryzury na Mundial. - Partner of Promotion
BRĄZ
Historia sukcesu pisanego szminką…Sephora – Sephora, Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Moda i styl życia
BRĄZ
LPP podbija Londyn - salon Reserved na Oxford Street - Lighthouse, LPP
Sektor spożywczy
ZŁOTO
Vegan is the new black - Big Picture, ProVeg
SREBRO
BurgerLOVE - brawurowy debiut MAX Burgers na polskim rynku - Hill+Knowlton Strategies Poland
Kultura i media
SREBRO
Björk Digital w Starym Browarze - Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
BRĄZ
Premiera serialu Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" - Havas PR Warsaw, nc+
Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj" - Turner Broadcasting System Poland, dotrelations
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
Szczepienia.info - rzetelnie o szczepieniach - Testa Communications, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny
SREBRO
„Profilaktyka, Człowieku!”, czyli jak skłonić millenialsów do zdrowych nawyków! - Hill+Knowlton Strategies Poland, VML Poland
BRĄZ
Adamed dla Seniora - Walk PR, Adamed
Sport
ZŁOTO
Eurosport 360 - Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 - United PR, Eurosport
Turystyka i rekreacja
BRĄZ
Zdobądź pracę marzeń z EF Polska - Remarkable Ones, Social Leaders, Education First Polska
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
ZŁOTO
Forum Gdańsk: od betonowego kloca do nowego centrum miasta - Inn|tu, Multi Poland, Grupa Eskadra
SREBRO
Ikea po sąsiedzku - Agencja Warszawa
Świąteczna kampania społeczna Światłoczuli - Agencja Warszawa, ROmedia Agencja Public Relations
Przemysł i infrastruktura
BRĄZ
Program reorganizacji RAFAKO S.A. - Attention Marketing
Motoryzacja i transport
ZŁOTO
Electric Explorer African Challenge 2018 – Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe
SREBRO
BMW Tech Club - serce motoryzacji to technologie - Mindspot, BMW Group Polska
BRĄZ
gra o [psieżycie] - Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
Nie ma Rak'n'Rolla bez procentów - Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak'n'Roll Wygraj Życie
SREBRO
Dopal cenę swojej śmierci - Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
BRĄZ
26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera
Kategorie specjalne
Kreatywność
ZŁOTO
Surface AntyLuwr - d*fusion Communication, Microsoft Polska
Efektywność
ZŁOTO
Sprawdź Promile - BOSCATA Jacek Stachera, Kompania Piwowarska, Złoty Melon
Research&Insight
ZŁOTO
Witamy w zespole McDonald's – MJCC, McDonald’s Polska
Nagroda Publiczności: 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera
Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2018: Tytanowy Spinacz po raz drugi dla Big Picture, Jerzy Owsiak Gwiazdą PR
Kategorii jest tyle, że niedługo w każdym polskim domu będzie stał spinacz. Ich mnogość jest zrozumiała, wszak każdy członek Związku liczy na nagrodę. Problem w tym, że gros projektów nie zasłużyła, by się o nich mówiło, a tym bardziej nagradzało. Z roku na rok widać jak konkurs traci na swoim prestiżu.