Złote Przeboje Poznań i Trójka dużo więcej z reklam, mały wzrost Radia ZET (TOP 10)
W pierwszym kwartale br. wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły w skali roku niemal o jedną piątą. Największy wzrost zanotowały w tym czasie Radio Złote Przeboje Poznań oraz Program III Polskiego Radia. Najmniejszą, bo zaledwie jednocyfrową dynamikę, osiągnęło Radio ZET.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w I kwartale br. wydatki na reklamę radiową wyniosły 1,43 mld zł (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). To 19,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Reklamodawcy najwięcej wydali w radiu RMF FM - 427,3 mln zł, czyli 18,6 proc. więcej niż w I kwartale ub.r. Rozgłośnia ta wciąż jest liderem słuchalności w Polsce, jednak jej przewaga nad Radiem ZET znacząco się ostatnio zmniejszyła.
Drugie miejsce na podium utrzymało Radio ZET z wpływami w wysokości 262,9 mln zł. To zaledwie 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecia lokata przypadła radiowej Trójce, której przychody z reklam w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosły 86,6 mln zł i były wyższe od ubiegłorocznych o 50,1 proc. Szefem stacji od początku kwietnia jest Adam Hlebowicz.
Największy wzrost przychodów z reklam w omawianym okresie miało Radio Złote Przeboje Poznań, które zarobiło 19,7 mln zł, 72,1 proc. więcej niż przed rokiem. O 46,6 proc. wzrosły z kolei nakłady na reklamę na antenie radia Vox FM - do 22,6 mln zł. Radiowa Jedynka zwiększyła wpływy o 33,9 proc., do 48,7 mln zł, a RMF Classic - o 31,9 proc., do 17,1 mln zł.
Reklamy wyemitowane w I kwartale br. w Tok FM warte były 25,2 mln zł (10,3 proc. więcej niż rok wcześniej), a te w Esce Warszawa - 17,8 mln zł (10,3 proc. więcej). Z kolei Eska Poznań zwiększyła wpływy o 24,2 proc., do 15,9 mln zł.
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-II 2015 |
I-II 2016 |
zmiana proc. |
RMF FM |
360 127 975 zł |
427 282 440 zł |
18,6 |
Radio Zet |
252 768 070 zł |
262 878 105 zł |
4 |
Program III Polskiego Radia |
57 665 170 zł |
86 562 030 zł |
50,1 |
Program I Polskiego Radia |
36 391 990 zł |
48 739 010 zł |
33,9 |
TOK FM |
22 870 710 zł |
25 221 772 zł |
10,3 |
VOX FM |
15 438 670 zł |
22 630 500 zł |
46,6 |
Złote Przeboje Poznań |
11 450 946 zł |
19 704 358 zł |
72,1 |
Eska Warszawa |
16 100 100 zł |
17 765 160 zł |
10,3 |
RMF Classic |
12 968 415 zł |
17 100 642 zł |
31,9 |
Eska Poznań |
12 801 128 zł |
15 898 770 zł |
24,2 |
razem |
1 202 029 045 zł |
1 431 463 116 zł |
19,1 |
Dołącz do dyskusji: Złote Przeboje Poznań i Trójka dużo więcej z reklam, mały wzrost Radia ZET (TOP 10)