„X Factor” stracił milion widzów, ale i tak jest liderem rynku
Czwarta edycja programu „X Factor” po pięciu odcinkach gromadzi średnio 2,7 mln widzów. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. talent-show stracił 990 tys. widzów, jednak TVN w czasie jego emisji pozostaje liderem rynku.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po pięciu odcinkach emisji czwartą edycję „X Factor” ogląda 2,69 mln widzów. Przekłada się to na 17,20 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21,57 proc. w komercyjnej 16-49. Program nadawany jest w TVN w soboty między 20.00 a 21.30 począwszy od 1 marca br.
Muzyczne widowisko w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. straciło 990 tys. widzów. Wówczas pierwsze pięć odcinków trzeciej odsłony „X Factor” śledziło 3,68 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 23,02 proc. i 27,26 proc. udziału w rynku.
Pomimo spadku oglądalności, TVN w paśmie nadawania programu jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 16,55 proc. plasuje się TVP1, nadająca wówczas kroniki sportowe, „Pogodę”, „Komisarza Alexa” i filmy fabularne. Trzecia jest TVP2 (12,45 proc., „The Voice of Poland”), a czwarty - Polsat (10,09 proc.; filmy fabularne). Wśród widzów w grupie komercyjnej TVN też jest liderem. Dalej plasują się: Polsat, Dwójka oraz Jedynka.
Oglądalność „X Factor” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN - X Factor | 2 693 619 | 17,20% | 21,57% |
TVP1 | 2 592 198 | 16,55% | 11,35% |
TVP2 | 1 949 130 | 12,45% | 12,27% |
Polsat | 1 580 335 | 10,09% | 13,49% |
Czwartą edycję „X Factor” prowadzi Patricia Kazadi, a w jury zasiadają Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Tatiana Okupnik i debiutująca w tej roli Ewa Farna. Po raz pierwszy w programie brać mogą też zespoły wokalno-instrumentalne.
Dołącz do dyskusji: „X Factor” stracił milion widzów, ale i tak jest liderem rynku
?? to jak to jest, oba programy w tym samym czasie i oba wygrywają z konkurencją?