TVP1 liderem, Polsat wyprzedził TVP2. „M jak miłość” i mecze Polski z Andorą i Węgrami hitem tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość” i eliminacyjne mecze reprezentacji Polski z Andorą i Węgrami do MŚ 2022. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 22 do 28 marca - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 3,96 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 27,44 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajął niedzielny eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2022, w którym nasza drużyna zmierzyła się z Andorą. Wygrane przez Polskę spotkanie (wynikiem 3 do 0) w TVP1 oglądało średnio 3,73 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 25,06 proc. Spotkanie transmitowane było również w TVP Sport (widownia na poziomie 1,04 mln widzów), co dało łączny wynik na poziomie 4,77 mln osób.
Podium uzupełnia rozegrany trzy dni wcześniej mecz z Węgrami (remis 3 do 3), który w Jedynce zgromadził 3,49 mln widzów.
Czwarty był serial „Stulecie Winnych”, który w niedzielę w TVP1 śledziło 2,93 mln osób (18,61 proc. udziału).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 25 marca na antenie stacji obejrzało 2,93 mln widzów (21,16 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,42 mln widzów (emisja 22 marca; 7. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 11 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 2,19 mln oglądających (czwartkowe wydanie).
Mecze przed „M jak miłość” w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był mecz Polska-Andora, który w TVP1 miał 1,39 mln osób, co dało stacji 24,88 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęło spotkanie Polaków z Węgrami (1,39 mln widzów w TVP1; 25,05 proc. udziału), a podium uzupełnia serial „M jak miłość” (1,28 mln w TVP2; 23,86 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+, Polsat wyprzedził TVP2
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,24 pkt. proc. do 10,29 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,50 proc. (spadek o 0,12 pkt. proc.).
Na ostatnią lokatę podium spadła TVP2. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,13 proc. (w dół o 0,41 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 7,14 proc. (w dół o 0,39 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 33,74 proc. do 34,06 proc.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był TVN24, którego udział wzrósł o 0,21 pkt. proc. do 5,26 proc. Z szóstej na siódmą lokatę spadło TVP Info (stacja miała 3,85 proc. udziału; - 0,02 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 10. miejsce zajął Polsat News (2,14 proc.; do góry o 0,12 pkt. proc.).
TVN tuż przed Polsatem w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zmniejszył się o 0,39 pkt. proc. do 9,64 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,44 proc. (bez zmian).
Podium uzupełnia Jedynka (+ 1,58 pkt. proc. do 6,37 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,09 pkt. proc. do 6,21 proc.).
Polsat liderem w 16-59
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,35 proc.; do góry o 0,02 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, Polsat wyprzedził TVP2. „M jak miłość” i mecze Polski z Andorą i Węgrami hitem tygodnia
Polsat i TVN razem - 15,64% udziałów w rynku.
Ogólnie widać też, że co raz mniej sensu ma wprowadzanie nowości. W tabelkach próżno ich szukać, same sprawdzone pozycje. Lepiej już przywrócić jakiś dobry format z dawnych lat. Młody widz i tak już dawno siedzi na Netfliksach czy HBO GO.