Polsat liderem oglądalności. „Sprawa dla reportera”, „Fakty” i „Wakacyjna Trasa Dwójki” hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: program „Sprawa dla reportera”, dziennik TVN „Fakty” oraz koncert w ramach „Wakacyjnej Trasy Dwójki”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 1 do 7 lipca 2019 roku, najwięcej widzów zgromadziła czwartkowa „Sprawa dla reportera”. Miała on średnio 2,49 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 19,71 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 1 lipca na antenie tej stacji obejrzało 2,47 mln widzów (26,19 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,17 mln widzów (emisja 7 lipca; 6. pozycja). Do zestawienia top 20 na 10 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 1,97 mln oglądających (środowe wydanie) oraz „Teleexpress” Jedynki z 1,75 mln oglądających (emisja tego samego dnia; 16. lokata).
Podium w ogólnym rankingu uzupełnia nadany w Dwójce koncert w ramach „Wakacyjnej Trasy Dwójki”. Pierwszą część wydarzenia na żywo śledziło 2,30 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 16,64 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był dziennik „Fakty”, który miał 929 tys. osób, co dało TVN 24,25 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął „Doradca smaku” (919 tys. widzów; 21,07 proc. udziału), a podium uzupełnia kultowy film „Galimatias, czyli Kogel-mogel 2” (890 tys. widzów; 20,59 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,18 pkt. proc. do 10,42 proc.
Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,55 proc. (w dół o 0,59 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,35 proc., po wzroście względem poprzedniego wynoszącym 0,46 pkt. proc.
Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta miała 7,85 proc. udziału; do góry o 0,30 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 34,82 proc. do 35,17 proc.
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,42 pkt. proc. do 11,92 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 10,57 proc. (do góry o 0,76 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,49 pkt. proc. do 6,85 proc.), a oczko niżej znalazła się Jedynka (- 0,78 pkt. proc. do 5,39 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (do góry o 0,43 pkt. proc. do 11,96 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności. „Sprawa dla reportera”, „Fakty” i „Wakacyjna Trasa Dwójki” hitami tygodnia
Z góry dziękuję za odpowiedź! :)