Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” z nową strategią. Będą dwa debiuty giełdowe?
Grupa PMPG Polskie Media opublikowała strategię na lata 2024-26. Oprócz planowanego na przyszły rok debiutu giełdowego spółki wydającej „Do Rzeczy” firma nie wyklucza, że na warszawskiej giełdzie pojawi się jej spółka zarządzająca „Wprost”.
W ramach nowej strategii grupa PMPG Polskie Media planuje rozwój swoich aktywów cyfrowych, m.in. poprzez inwestycje w podcasty i materiały wideo oraz nowe kategorie treści (m.in. technologie, zdrowie, edukacja, zrównoważony rozwój) dostosowane do aktualnych trendów rynkowych i zainteresowań czytelników. Chce w tym celu wykorzystywać sztuczną inteligencję i big data.
- Rozwój aktywów cyfrowych jest kluczowym elementem naszych działań. Wpływa on bezpośrednio na nasze główne KPI biznesu, takie jak m.in. wzrost liczby unikalnych użytkowników, wzrost liczby odsłon, czy zwiększenie liczby subskrybentów, które z kolei mają przełożenie na nasze wyniki finansowe. Mamy ambicję być pionierem na rynku mediów cyfrowych, dostarczając treści, które nie tylko informują, ale również angażują i edukują naszych odbiorców. Chcemy także dalej aktywnie rozwijać naszą działalność eventową, która zyskuje na znaczeniu w strukturze przychodów Grupy - wylicza Katarzyna Gintrowska, prezeska PMPG Polskie Media.
Wydawca „Do Rzeczy” od przyszłego roku na giełdzie
Pod koniec maja wydająca tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy” spółka Orle Pióro, w której PMPG Polskie Media ma 81 proc. akcji, zapowiedziała, że chce pojawić się na warszawskiej giełdzie. Debiut zaplanowano na przyszły rok.
PMPG nie wyklucza też sprzedaży części walorów AWR Wprost, w której jest obecnie jedynym udziałowcem. Firma zaznaczyła w strategii, że „kilkukrotnie otrzymywała propozycje sprzedaży tego atrakcyjnego i stale rozwijanego przez spółkę aktywa”, dlatego „nie wyklucza pozyskania inwestorów do AWR Wprost, a w przyszłości możliwe jest również upublicznienie tej spółki”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydawca zamierza postawić na inwestycje typu media for equity, które polegają na zapewnieniu firmom wsparcia medialnego w zamian za udział w kapitale oraz wsparcie finansowe. Tego typu inwestycje pozwalają na szybki rozwój młodych i obiecujących firm, jednocześnie zwiększając wartość portfela inwestycyjnego PMPG.
- Mamy już za sobą pierwszą inwestycję na zasadzie media for equity. W 2019 r. zainwestowaliśmy w RedDeer.Games, co zaowocowało znaczącym wzrostem rozpoznawalności i wartości tej spółki. Obecnie jest to jedno z najszybciej rosnących studiów gamedev w Europie. Przyszłych inwestycji będziemy szukać w takich obszarach jak: technologie medyczne, edukacja, zielona energia czy e-commerce, oferując im szeroką platformę medialną do promocji ich produktów i usług - mówi Katarzyna Gintrowska.
RedDeer.Games realizuje obecnie rundę inwestycyjną o wartości 5 mln dolarów.
Cała grupa kapitałowa PMPG Polskie Media w pierwszym kwartale br. przy spadku przychodów o 20 proc. do 8,58 mln zł miała 1,11 mln zł straty netto. Ujemną rentowność zanotowała drugi kwartał z rzędu.
Na początku marca br. firma zakończyła prowadzony od sierpnia 2022 roku przegląd opcji strategicznych. Nie pozyskała inwestora ani partnera.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” z nową strategią. Będą dwa debiuty giełdowe?