Wszystkie pisma męskie na minusie w 2015 roku. „Esquire” z 12 tys. egz. sprzedaży
W 2015 roku wszystkie miesięczniki dla mężczyzn zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w 2015 roku wyniosła 49 315 egz. Względem poprzedniego roku była ona niższa o 12,71 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 9,33 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 980 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 13,16 proc. do 27 184 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Zaś czwarte miejsce należało do „Logo” (Agora). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 9,54 proc. do 24 600 egz.
Średnia sprzedaż ogółem dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. wyniosła 11 970 egz.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w ub.r. zwiększył się o 1,09 proc. do poziomu 24 756 egz.
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
97 973 |
49 315 |
49 315 |
98 223 |
56 497 |
56 497 |
Playboy |
72 042 |
36 997 |
36 980 |
74 993 |
40 804 |
40 786 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
59 250 |
27 350 |
27 184 |
64 247 |
31 392 |
31 304 |
Logo |
62 483 |
27 420 |
24 600 |
64 809 |
29 102 |
27 195 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Esquire MAN AT HIS BEST |
47 003 |
14 633 |
11 970 |
- |
- |
- |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
47 234 |
26 236 |
24 756 |
46 462 |
26 816 |
24 488 |
W grudniu 2015 roku liderem wśród pism męskich był już jednak „Playboy”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszyła się o 14 proc. do 49 879 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „CKM” (40 850 egz.; spadek o 9,25 proc.), a na ostatnią lokatę podium spadł „Men’s Health” (39 567 egz.; w dół o 20,62 proc. - największa strata w zestawieniu).
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Playboy |
99 500 |
49 879 |
49 879 |
99 780 |
57 997 |
57 997 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
80 000 |
40 850 |
40 850 |
80 000 |
45 014 |
45 014 |
Men's Health Edycja Polska |
95 000 |
39 567 |
39 567 |
97 300 |
49 843 |
49 843 |
Logo |
67 000 |
23 173 |
20 977 |
71 000 |
23 485 |
21 724 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
43 000 |
23 064 |
21 303 |
42 600 |
25 262 |
21 859 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma męskie na minusie w 2015 roku. „Esquire” z 12 tys. egz. sprzedaży