„Wprost”, „Twój Styl” i „Świat Kobiety”: dwa razy więcej z reklam
Polskie magazyny styczniu br. cennikowo zarobiły z reklam 15,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy „Wprost”, „Twojego Stylu” i „Świata Kobiety” wzrosły o 100 proc.
Dane Kantar Media (Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że wśród polskich magazynów w styczniu br. najwięcej z reklam cennikowo zarobił „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), osiągając przychody o 74 proc. wyższe niż rok wcześniej. W styczniu ub.r. liderem pod tym względem był „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), ale w styczniu br. zarobił tylko minimalnie więcej, przez co spadł w zestawieniu na 4. miejsce.
Kilka czasopism zanotowało wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku sięgające 100 proc. I tak „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) „na papierze” zarobił 106 proc. więcej, „Wprost” (AWR Wprost) – 93 proc. więcej, a „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) – 120 proc. więcej.
Mniejsze wzrosty przychodów z reklam zanotowały „Viva!” (Edipresse Polska) i „Olivia” (Marquard Media Polska) – odpowiednio 17 i 7 proc. Natomiast „Claudia”(G+J Polska) i „Elle” (Grupę Burda) zarobiły mniej niż przed rokiem – odpowiednio o 16 i 8 proc.
Łączne przychody reklamowe magazynów w styczniu br. były o 15,6 proc. wyższe niż rok wcześniej. Przypomnijmy, że w ub.r. czasopisma zarobiły z reklam 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a liderem wpływów był „Newsweek Polska” (szczegółowe informacje na ten temat).
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
I.2011 | I.2010 | |
Tele Tydzień | 8 952 010 zł | 5 133 456 zł |
Twój Styl | 7 151 720 zł | 3 463 458 zł |
Wprost | 6 487 590 zł | 3 365 914 zł |
Newsweek Polska | 6 173 380 zł | 6 169 453 zł |
Świat Kobiety | 3 930 905 zł | 1 783 975 zł |
Polityka | 3 691 800 zł | 5 198 000 zł |
Claudia | 2 842 450 zł | 3 360 013 zł |
Viva! | 2 613 700 zł | 2 226 617 zł |
Olivia | 2 555 206 zł | 2 377 516 zł |
Elle | 2 475 775 zł | 2 691 999 zł |
monitorowane tytuły razem | 155 636 172 zł | 134 653 270 zł |
Dołącz do dyskusji: „Wprost”, „Twój Styl” i „Świat Kobiety”: dwa razy więcej z reklam
Czy tak sobie po prostu piszemy i nie myślimy co chcemy przez to powiedzieć?
Jakoś nie czuję tego typu reklamy .....