SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wprost” o 55 proc. w dół. Spada sprzedaż „Newsweeka” i „Polityki”

W lipcu br. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a zdecydowanie najwięcej stracił „Wprost”. Zyskał jedynie „Przegląd”.

Na czele rankingu tygodników opinii znalazł się „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca drugiego. Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2015 roku wyniosła 123 907 egz. Było to jednak o 3,49 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 8,18 proc. do 118 326 egz.

Podium uzupełnia tygodnik „Polityka” (Polityka). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu br. zmniejszyła się o 4,20 proc. i wyniosła 117 341 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria), który przed rokiem był piąty. Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 681 egz., po jednak stracie o 5,16 proc.

Pierwszą piątkę (po awansie z miejsca szóstego) uzupełnia tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik jednak zmalał o 3,52 proc. do 59 771 egz.

Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 55,04 proc., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w lipcu br. wyniósł zaledwie 37 427 egz., a tytuł ten w rankingu spadł z miejsca czwartego na szóste.

Wysoki wynik „Wprost” w lipcu br. wiązał się z dobrą passą tygodnika po tym jak w czerwcu ub.r. opublikował on taśmy z podsłuchów, co zapewniło mu rekordową sprzedaż (dowiedz się więcej). Natomiast w marcu br. zmieniła się część redakcji pisma na czele z redaktorem naczelnym, którym został Tomasz Wróblewski, a sam tygodnik zyskał nieco inny charakter (więcej na ten temat).

Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 1,21 proc. zanotował „Przegląd” (Fundacja „Oratio Recta”), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła do 17 961 egz.

Wirtualnemedia.pl

lipiec

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

199 735

123 907

123 907

199 595

128 389

128 389

Newsweek Polska

189 678

118 398

118 326

202 141

128 869

128 869

Polityka

170 000

117 381

117 341

180 000

122 480

122 480

W Sieci

147 954

74 681

74 681

159 916

78 746

78 746

Tygodnik Do Rzeczy

118 493

68 696

59 771

139 791

70 874

61 949

Wprost

106 728

105 976

37 427

173 743

153 704

83 243

Gazeta Polska

101 708

34 639

34 211

118 698

43 743

43 105

Przegląd

51 000

17 961

17 961

51 000

17 747

17 747

Tygodnik Powszechny

38 625

18 100

17 700

38 500

18 748

18 348

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

464 446

294 031

294 031

488 880

314 559

314 559

Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.

Dołącz do dyskusji: „Wprost” o 55 proc. w dół. Spada sprzedaż „Newsweeka” i „Polityki”

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bol
O jakie to przykre... Jak ma Wprostowi nie spadać skoro co numer to gorszy
0 0
odpowiedź
User
xm
Wróblewski tworzy historię. Od momentu gdy przyszedł do Wprost ten notuje najgorsze wyniki sprzedaży. Na horyzoncie szans na odbicie nie widać. Wprost jest teraz nudny jak flaki z olejem.
0 0
odpowiedź
User
Czytelnik
Tylko Polityka trzyma poziom.. Newsweek to gazetka wyborcza PO a Wprost Wroblewskiego potwornie nudne nawet dla zainteresowanych tematyka społeczno-gospodarcza. Udało im sie nawet napisać najnudniekszy na świecie artykuł o fantazjach seksualnych,,,
0 0
odpowiedź