„Wprost” o 55 proc. w dół. Spada sprzedaż „Newsweeka” i „Polityki”
W lipcu br. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a zdecydowanie najwięcej stracił „Wprost”. Zyskał jedynie „Przegląd”.
Na czele rankingu tygodników opinii znalazł się „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca drugiego. Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2015 roku wyniosła 123 907 egz. Było to jednak o 3,49 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 8,18 proc. do 118 326 egz.
Podium uzupełnia tygodnik „Polityka” (Polityka). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu br. zmniejszyła się o 4,20 proc. i wyniosła 117 341 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria), który przed rokiem był piąty. Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 681 egz., po jednak stracie o 5,16 proc.
Pierwszą piątkę (po awansie z miejsca szóstego) uzupełnia tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik jednak zmalał o 3,52 proc. do 59 771 egz.
Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 55,04 proc., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w lipcu br. wyniósł zaledwie 37 427 egz., a tytuł ten w rankingu spadł z miejsca czwartego na szóste.
Wysoki wynik „Wprost” w lipcu br. wiązał się z dobrą passą tygodnika po tym jak w czerwcu ub.r. opublikował on taśmy z podsłuchów, co zapewniło mu rekordową sprzedaż (dowiedz się więcej). Natomiast w marcu br. zmieniła się część redakcji pisma na czele z redaktorem naczelnym, którym został Tomasz Wróblewski, a sam tygodnik zyskał nieco inny charakter (więcej na ten temat).
Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 1,21 proc. zanotował „Przegląd” (Fundacja „Oratio Recta”), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła do 17 961 egz.
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
199 735 |
123 907 |
123 907 |
199 595 |
128 389 |
128 389 |
Newsweek Polska |
189 678 |
118 398 |
118 326 |
202 141 |
128 869 |
128 869 |
Polityka |
170 000 |
117 381 |
117 341 |
180 000 |
122 480 |
122 480 |
W Sieci |
147 954 |
74 681 |
74 681 |
159 916 |
78 746 |
78 746 |
Tygodnik Do Rzeczy |
118 493 |
68 696 |
59 771 |
139 791 |
70 874 |
61 949 |
Wprost |
106 728 |
105 976 |
37 427 |
173 743 |
153 704 |
83 243 |
Gazeta Polska |
101 708 |
34 639 |
34 211 |
118 698 |
43 743 |
43 105 |
Przegląd |
51 000 |
17 961 |
17 961 |
51 000 |
17 747 |
17 747 |
Tygodnik Powszechny |
38 625 |
18 100 |
17 700 |
38 500 |
18 748 |
18 348 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
464 446 |
294 031 |
294 031 |
488 880 |
314 559 |
314 559 |
Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.
Dołącz do dyskusji: „Wprost” o 55 proc. w dół. Spada sprzedaż „Newsweeka” i „Polityki”