Prawie 150 tys. widzów „Wiadomości” we wPolsce24.pl. Serwis TV Republika daleko z przodu
Telewizja wPolsce24.pl (Fratria) w pierwszym dniu emisji miała 0,74 proc. udziału w rynku, zaś pierwsze wydanie „Wiadomości” zgromadziło ponad 142 tys. widzów. Jednak to wydłużony serwis Republiki „Dzisiaj” miał tego dnia kilka razy więcej widzów.
Stacja wPolsce24.pl, z wieloma dziennikarzami poprzednio związanymi z Telewizją Polską, w poniedziałek o godz. 7.00 rozpoczęła nadawanie na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Kanał pojawił się też u operatorów płatnej telewizji, gdzie zastąpił satelitarny kanał wPolsce.pl, nadawany od wielu lat.
Kanał wPolsce24.pl ma ramówce pasmo poranne, serwisy informacyjne czy programy publicystyczne. Jednak flagowa pozycję są emitowane o 19.30 „Wiadomości”. Pierwsze wydanie serwisu poprowadził Michał Adamczyk, a materiały przygotowali m.in. Bartosz Łyżwiński, Żaklina Skowrońska czy Stanisław Pyrzanowski.
Pierwsze wydanie wieczornego serwisu wPolsce24.pl obejrzało 142,4 tys. widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Udział stacji w czasie emisji “Wiadomości” wyniósł w grupie 4+ wyniósł 1,39 proc., a w grupie 16-59 – 1,23 proc. Emitowany po serwisie „Gość Wiadomości” z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim miał 124 tys. osób, co dało stacji 1,09 proc. w grupie wszystkich widzów.
Dla porównania serwis „Dzisiaj” emitowany o 19.00 w TV Republika w poniedziałek zgromadził przed telewizorami aż 708 tys. widzów, przy udziale wynoszącym 6,53 proc. w grupie 4+ i 3,30 proc. w 16-59. Jednak program tego dnia były zdecydowanie wydłużony, bo poza materiałami pojawiła się w nim długa dyskusja w studiu przed pierwszym odcinkiem serialu dokumentalnego „Zgoda”. Zamiast o 19.30, jak planowano, pokazano go dopiero o 21.20. “Dzisiaj” trwało zatem ponad dwie godziny.
wPolsce.pl na 21. miejscu, TV Republika na szóstym
Średni udział stacji wPolsce24.pl w pierwszy dzień nadawania, czyli w w poniedziałek 2 września br. wyniósł w grupie 4+ 0,74 proc., co dało jej 21. miejsce wśród wszystkich kanałów w Polsce i siódme wśród kanałów newsowych. Najchętniej oglądaną stacją newsową była telewizja TVN24 - tego dnia zanotowała 6,78 proc. udziału (zajęła drugie miejsce wśród wszystkich kanałów). Z kolei TV Republika miała w poniedziałek 5,63 proc. udziału i była szóstą stacją w naszym kraju i drugą w kategorii informacyjnych. Trzeci wśród kanałów informacyjnych był Polsat News (1,44 proc.).
Dla porównania, w sierpniu br. będąca już na multipleksie TV Republika miała średnio 3,80 proc. udziału w całej populacji. Z kolei nadawana w płatnej telewizji stacja wPolsce.pl - 0,33 proc.
TV Republika też nadaje na ósmym multipleksie, jest też dostępna w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych. Stacja zanotowała wzrost widowni po tym jak zaszły zmiany w TVP Info po zmianie władz Telewizji Polskiej. wPolsce.pl też wtedy zyskało widzów, ale różnica między obiema stacjami była ogromna.
Dołącz do dyskusji: Prawie 150 tys. widzów „Wiadomości” we wPolsce24.pl. Serwis TV Republika daleko z przodu