Nowa reporterka w „Wiadomościach”. Robiła research do relacji z fikcyjnym projektantem mody
W „Wiadomościach” jako autorka materiałów zadebiutowała Alicja Kukuła. W redakcji pracuje od kilku lat jako researcherka, ponad trzy lata temu współtworzyła materiał z nieistniejącym projektantem mody, który chwalił stroje Agaty Kornhauser-Dudy.
Do wtorkowego głównego wydania „Wiadomości” Alicja Kukuła przygotowała krótki przegląd informacji z zagranicy.
Jak już opisywaliśmy, taki format relacji pojawił się w programie wiosną br. Przygotowują je zarówno dziennikarze „Wiadomości”, reporterzy Maria Stepan i Kinga Bednarek (ta druga jako autorka relacji zadebiutowała w maju br.), jak też dziennikarze TVP Info, m.in. Agnieszka Zelek, Dariusz Wrzosek i Wojciech Tymiński.
Czytaj też: Monika Borkowska w kolejnym programie TVP Info
Alicja Kukuła z „Wiadomościami” jest związana od kilku lat. Dotychczas pełniła przede wszystkim funkcję researcherki, współtworzyła relacje m.in. z Kingą Kwiecień i Bartoszem Łyżwińskim.
W czerwcu 2020 roku, w czasie kampanii przed wyborami prezydenckimi, Kwiecień i Kukuła przygotowały materiał chwalący prezydentową Agatę Kornhauser-Dudę, w którym jej styl ubierania chwalił mało znany, prawdopodobnie wymyślony, projektant mody Christian Paul. Natomiast w ich materiale wyemitowanym krótko przed Bożym Narodzeniem w 2020 roku informację o Gwieździe Betlejemskiej i Trzech Królach zilustrowano ujęciami z komedii grupy Monty Python „Żywot Briana”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Od drugiej połowy października materiały do głównego wydania „Wiadomości” przygotowuje Joanna Paprocka. We wcześniejszych miesiącach do redakcji dołączyli zaś Bartosz Łyżwiński i Małgorzata Gałka z „Panoramy” oraz Tomasz Handkus z TVP3 Katowice.
Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. główne wydanie „Wiadomości” oglądało średnio 2,8 mln osób o (1,9 proc. więcej niż przed rokiem), z czego 1,93 mln w TVP1, 826,8 tys. w TVP Info i 40,3 tys. w TVP Polonia. Program miał 91,2 tys. widzów więcej niż „Fakty” TVN.
Czytaj też: Morawiecki do pracowników TVP: będziemy bronić was do końca
Od kilku lat Telewizja Polska ze względu na treści emitowane w TVP Info i programach informacyjnych jest wśród najgorzej ocenianych mediów w kraju. W niedawnym sondażu państwowego instytutu CBOS działalność Telewizji Polskiej negatywnie oceniło 45 proc. Polaków, a dobrze 39 proc. TVP i Radio Maryja jako jedyni nadawcy zanotowali więcej ocen krytycznych niż pozytywnych, dużo lepiej zostali ocenieni TVN i Polsat.
W marcowym sondażu Ipsos 69 proc. Polaków uznało, że "Wiadomości" TVP nie pokazują prawdy o wydarzeniach w kraju. Program najbardziej wiarygodny jest dla zwolenników PiS, osób w wieku ponad 60 lat i z wykształceniem zawodowym. Z kolei w badaniu na potrzeby raportu Reuters Institute 47 proc. Polaków stwierdziło, że nie ma zaufania do informacji z Telewizji Polskiej, a przeciwną opinię wyraziło 28 proc. TVP wypadała najgorzej w zestawieniu obejmującym czołowych nadawców telewizyjnych, radiowych, marki prasowe i internetowe.
Dołącz do dyskusji: Nowa reporterka w „Wiadomościach”. Robiła research do relacji z fikcyjnym projektantem mody