SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wartość marketingowa reprezentacji Polski spadła po mundialowym blamażu

Wartość marketingowa polskiej reprezentacji piłkarskiej mocno spadła po mundialu w Rosji - pokazuje analiza agencji SW Research.

Największym marketingowym przegranym mundialu w Rosji jest Kamil Glik. Piłkarz przed rozpoczęciem imprezy miał bardzo wysokie notowania u marketerów. Obecnie, jego scoring (wskaźnik wartości marketingowej) spadł aż o 64 proc. Kapitan naszej drużyny, Robert Lewandowski, po mundialu stracił na wartości 22 proc.

Najniższe spadki wartości marketingowej odnotowano w przypadku Jana Bednarka (5 proc.) i Bartosza Bereszyńskiego (7 proc.). Dodatnim scoringiem możne poszczycić się Rafał Kurzawa, +15 proc.

Wartość całkowitego wskaźnika scoringowego tworzą wyniki poszczególnych składowych: osiągnięcia sportowe, ekspozycja mediowa czyli liczba publikacji internetowych na temat danej osoby, znajomość (rozpoznawalność) zawodnika, zainteresowanie zawodnikiem oraz wpływ na sprzedaż produktów i usług, których jest ambasadorem.

W przypadku Roberta Lewandowskiego, wydarzenia ostatnich tygodni wpłynęły na poszczególne wartości negatywnie. Jedynie nieznacznie (o 2 proc.) wzrósł wskaźnik znajomości snajpera biało-czerwonych.

Analiza SW Intelligence pokazuje, że na wartość marketingową zawodnika znaczny wpływ mają także zmienne określające szanse rozwoju kariery sportowej. I tak, nieudany mundial prawdopodobnie wpłynie negatywnie na dalszy rozwój kariery Roberta Lewandowskiego, Arkadiusza Milika, Michała Pazdana czy Kamila Glika. Natomiast po dobrym występie Rafała Kurzawy podczas mundialu jego szanse na rozwój kariery rosną.

Nielsen: TVP na mundialu z reklam zarobiła 232 mln zł

Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji meczów, studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) wyniosły łącznie 232,40 mln zł. Mecze naszej reprezentacji zarobiły łącznie 49,10 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Reprezentacja Polski już na etapie fazy grupowej pożegnała się z tegorocznym mundialem (zajmując czwarte - ostatnie - miejsce w grupie H po dwóch przegranych - z Senegalem i Kolumbią i jednym wygranym pojedynku - z Japonią).

Badanie wartości marketingowej zawodników wykonano w dziale analiz agencji Badań Rynku i Opinii SW Research, SW Intelligence, w lipcu 2018 roku. Zawiera ono dane za okres 1.01.2016-30.06.2018 z następujących źródeł: Google Trends, Newspoint, Tradewatch, Transfermarkt, UEFA oraz wyniki badania CAWI z dn. 12.06.2018 wykonanego przez SW Research na próbie Internautów N=843 oraz  z dn. 3.07.2018 na próbie Internautów N=847.

Dołącz do dyskusji: Wartość marketingowa reprezentacji Polski spadła po mundialowym blamażu

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trele morele
Widzę, że Ci wszyscy „eksperci” od 7 boleści coś nie mogą się zdecydować:

„Największym marketingowym przegranym mundialu w Rosji jest Kamil Glik.”

...A w treści artykułu odnośnik do kolejnego o tytule:

„Na mundialu najwięcej stracił wizerunkowo Adam Nawałka. Kamil Glik i Łukasz Fabiański z podniesionym czołem”

To w końcu Glik stracił na mundialu czy zyskał bo już sam nie wiem ;)
odpowiedź
User
paweł słoma
Wow co za odkrycie... pękła marketingowa bańka nadmuchiwana przez ostatnie dwa trzy lata😉
odpowiedź
User
Er
Co za bzdury
odpowiedź