W radiu reklamowo najbardziej w górę Jedynka i Trójka, w dół tylko VOX FM (TOP 10)
Wpływy reklamowe większości czołowych stacji radiowych wzrosły od kilku do kilkudziesięciu procent. Najwięcej zyskały Program I i III Polskiego Radia, a w czołowej dziesiątce jako jedyne straciło VOX FM - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Od stycznia do listopada ub.r. radio ogółem zarobiło cennikowo na reklamach blisko 4 mld zł. Było to 18,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku.
Liderem przychodów reklamowych wśród stacji radiowych niezmiennie jest RMF FM. Rozgłośnia ta przez pierwszych 11 miesięcy ub.r. zarobiła z reklam ponad 1,17 mld zł, o 14,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosły też wpływy zajmującego drugie miejsce Radia ZET - o 18,1 proc., do 668,8 mln zł.
Największą dynamikę przychodów reklamowych zanotowały w omawianym okresie dwie główne stacje Polskiego Radia. Przychody reklamowe Jedynki wzrosły o 57 proc. - do 119,9 mln zł, a Trójki - o 34,7 proc. - do 203,5 mln zł.
Znacznie wyższe niż przed rokiem, o ponad 20 proc., wpływy z reklam miało radio TOK FM - wyniosły one 74,8 mln zł. Wzrosły również przychody reklamowe kilku stacji sieci radia Eska. Warszawska Eska zarobiła na reklamach 21,7 proc. więcej (blisko 57 mln zł), wrocławska Eska - 8,3 proc. więcej (51,9 mln zł), a Eska Poznań - 0,09 proc. więcej (nieco ponad 49 mln zł).
Radio Złote Przeboje Pogoda Warszawa zarobiło na reklamie o 14,9 proc. więcej - 49,4 mln zł.
Spadek wpływów z reklam zanotowało natomiast VOX FM - były one niższe o 6,4 proc. o przychodów Eski Rock rok wcześniej, której większość częstotliwości VOX FM przejęło z początkiem ub.r.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2013 | I-XI 2014 | zmiana proc. |
RMF FM | 1 019 395 265 zł | 1 171 335 750 zł | 14,9 |
Radio ZET | 668 771 097 zł | 789 582 175 zł | 18,1 |
Program III Polskiego Radia | 151 112 960 zł | 203 520 860 zł | 34,7 |
Program I Polskiego Radia | 76 383 400 zł | 119 921 350 zł | 57 |
TOK FM | 62 242 030 zł | 74 821 720 zł | 20,2 |
Eska Warszawa | 46 796 140 zł | 56 972 570 zł | 21,7 |
VOX FM | 55 750 480 zł | 52 162 530 zł* | -6,4 |
ESKA Wrocław | 47 905 516 zł | 51 875 464 zł | 8,3 |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 42 968 544 zł | 49 356 762 zł | 14,9 |
Eska Poznań | 48 977 424 zł | 49 019 360 zł | 0,09 |
razem | 3 384 374 038 zł | 3 999 163 435 zł | 18,2 |
*dane Eski Rock |
Dołącz do dyskusji: W radiu reklamowo najbardziej w górę Jedynka i Trójka, w dół tylko VOX FM (TOP 10)
I emituje najwiecej reklam. To takie smutne, w trojce po serwisie reklamy lecą prawie 10 minut.
Gdyby te pieniadze dawaly jeszcze ambitną zawartość na antenie jednak wiecej reklam to wiecej sieczki dla targetu reklamodawcow. Publiczne radio! skandal!
Pewnie nie zauważyłeś, że najwięcej zarobiły 2 komercyjne molochy, które co kilka minut mają solidny blok reklamowy, a poza tym wyróżniają się muzyczną tandetą i zachętą do wysyłania sms-ków i ratowania budżetów stacji. Ja poradziłem sobie z publicznym radiem- przestałem płacić abonament! A muzycznie i tak żadne Bzdety i Srety mu nie dorównają!