W II kw. rynek urządzeń wearables w górę o 26,1 proc., ale Apple mocno w dół
O ponad 26 proc. w II kwartale br. wzrosła globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W II kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 22,5 miliona urządzeń z kategorii wearables. To o 26,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (17,8 mln).
W różnych kierunkach podążają dwa główne segmenty rynku. W przypadku podstawowych urządzeń, nie obsługujących zewnętrznych aplikacji, zaobserwowano wzrost o 48,8 proc. r/r, podczas gdy sprzedaż urządzeń smart, oferujących wsparcie dla aplikacji podmiotów zewnętrznych, zmalała o 27,2 proc.
Do takiego stanu rzeczy najbardziej przyczyniła się firma Apple, która jako jedyna z czołówki największych dostawców zanotowała spadek. IDC szacuje, że sprzedaż zegarków Apple Watch zmalała w ujęciu rocznym o 56,7 proc., z 3,6 miliona do 1,6 miliona sztuk.
Liderem całego rynku była firma Fitbit, która sprzedała 5,7 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 28,7 proc. r/r) i zdobyła 25,4 proc. udziału w rynku, wyprzedzając Xiaomi (3,1 mln sprzedanych urządzeń, +2,5 proc. r/r, 14 proc. udz. w ryn.). Trzecie było Apple (7 proc. udz. w ryn.), a Top 5 uzupełniły firmy Garmin (6,9 proc.) i Lifesense (4,6 proc.).
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W II KW. 2016 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | II KW. 2016 SPRZEDAŻ | II KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU | II KW. 2015 SPRZEDAŻ | II KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Fitbit | 5.7 | 25.4% | 4.4 | 24.9% | 28.7% |
2. Xiaomi | 3.1 | 14.0% | 3.1 | 17.2% | 2.5% |
3. Apple | 1.6 | 7.0% | 3.6 | 20.3% | -56.7% |
4. Garmin | 1.6 | 6.9% | 0.8 | 4.2% | 106.7% |
5. Lifesense | 1.0 | 4.6% | 0.0 | 0.0% | N/A |
Pozostałe | 9.5 | 42.1% | 5.9 | 33.3% | 59.3% |
SUMA | 22.5 | 100.0% | 17.8 | 100.0% | 26.1% |
Dołącz do dyskusji: W II kw. rynek urządzeń wearables w górę o 26,1 proc., ale Apple mocno w dół