SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Unilever chce utrzymać wydatki marketingowe mimo rosnących kosztów

Koncern Unilever, właściciel takich marek, jak Axe, Dove chce nadal inwestować w „długoterminową kondycję” swoich marek pomimo presji rosnących kosztów surowców. Marketer twierdzi, że obecny poziom inwestycji w markę i marketing jest na „właściwym poziomie”.

Przemawiając podczas spotkania z inwestorami na temat wyników firmy za trzeci kwartał, dyrektor finansowy Unilevera Graeme Pitkethly powiedział, że Unilever będzie nadal inwestować i „wspierać długoterminową kondycję” swoich marek.

- Ponad 80 proc. naszych obrotów jest stabilna lub rośnie siła marki, a nasz udział w wydatkach reklamowych w stosunku do naszego udziału w rynku utrzymał się znacznie powyżej wskaźnika 100 - powiedział Pitkethly. - Podczas gdy w 2020 r. zaobserwowano znaczne różnice między pierwszym i drugim półroczem w fazach wydatkowania BMI, uważamy, że kwota inwestycji za cały rok była na odpowiednim poziomie i zamierzamy utrzymać ją na zasadniczo podobnym poziomie w tym roku.

Obroty koncernu w trzecim kwartale wyniosły 13,5 mld euro (11,3 mld funtów), co stanowi wzrost o 4 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r. Sprzedaż w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy wzrosła o 1,7 proc. do 39,3 mld euro (33,1 mld funtów).

Znacząca rola e-commerce

Dyrektor generalny Unilever, Alan Jope, powiedział, że większe marki koncernu wspiera znacząco e-commerce.

- To mit, że nieskończona półka e-commerce faworyzuje marki średniej i małej wielkości. E-commerce jest bardzo korzystny dla odpowiednich dużych marek – są one pierwsze w wyszukiwarkach i listach zakupów – powiedział Jope.

Zagregowany biznes e-commerce firmy Unilever wzrósł w trzecim kwartale o 38 proc., co według Jope „znacznie wyprzedza rynek”. E-commerce stanowi obecnie 12 proc. całkowitego obrotu, w porównaniu z 11 proc. w poprzednim kwartale.

W kwietniu firma Unilever przyspieszyła swój program nauczania e-commerce dla pracowników, w wyniku którego do tej pory uzyskano ponad 15 000 certyfikatów. Ponadto 80 proc. pracowników czuje się teraz „mocno zaangażowanych” w biznes.

Dyrektor generalny Chartered Institute of Marketing, Chris Daly, powiedział: - Unilever zidentyfikował e-commerce jako kluczowy kanał przyszłości – nie tylko dla sprzedaży, ale także dla reklamy. Jego strategia ewoluuje, odchodząc od tradycyjnych platform, takich jak telewizja, w kierunku platform do gier i przesyłania strumieniowego.

Wskazał również na współpracę z grami wideo Fortnite i Animal Crossing jako przyszłe strategie marketingowe, które „przyniosą dywidendy w przyszłości”, przyciągając młodszych konsumentów.

Ukierunkowana innowacja

Pitkethly zauważył również „ogromną aktywność i zmiany” w dziale badawczo-rozwojowym firmy Unilever. Wyjaśnił, że innowacje w nauce i technologii zostały „całkowicie zweryfikowane”, aby praca była bardziej „skoncentrowana i strategiczna”.

- Ogólny kształt dzisiejszych wydatków na badania i rozwój w porównaniu do, powiedzmy, trzech lub czterech lat temu, jest zupełnie inny – powiedział Pitkethly.

Wskazał na markę wdrażającą nowe technologie do przeprowadzania 12 tysięcy cyfrowych eksperymentów na produktach, zamiast przeprowadzania ich fizycznie. Zaletą takiego podejścia jest zmniejszenie kosztów, okresów próbnych i czasu lądowania na półkach.

Firma współpracuje również z partnerami zewnętrznymi w celu opracowania „wielkiej nauki” w produktach i opakowaniach dla marek takich jak Dove i Persil, przy czym 70 proc. innowacji pochodzi ze współpracy zewnętrznej.

Dołącz do dyskusji: Unilever chce utrzymać wydatki marketingowe mimo rosnących kosztów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl