SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Ugotowani 2” w TVN: więcej widzów i więcej z reklam

Drugi sezon programu “Ugotowani” oglądało o ok. 700 tys. widzów więcej niż premierową serię nadawaną rok temu, wzrosły też jego wpływy reklamowe. Format dał telewizji TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym.

“Ugotowanych 2” oglądać można było w niedziele o 18.00. Średnia oglądalność programu wyniosła 2,28 mln osób, co dało stacji 16,82 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 22,25 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Nadawana jesienią ub.r. pierwsza edycja formatu miała niższe wyniki, bo śledziło ją 1,62 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 12,61 proc. i 16,8 proc. Emitowana była jednak nie o 18.00, ale godzinę wcześniej.

W paśmie nadawania reality-show TVN zajął drugą lokatę za publiczną Jedynką, która w tym czasie pokazywała końcówkę “Ojca Mateusza” i teleturniej “Jaka to melodia?”, co dało jej 23,92 proc. udziału w grupie 4+. Za TVN znalazły się Polsat (gł. “Pamiętniki z wakacji”, “Wydarzenia” filmy fabularne; 13,88 proc., ) i TVP 2 (“Panorama”, “Sport”, “Pogoda”; 12,05 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVN był liderem rynku.

>>> Magda Gessler nie daje szans konkurencji

Przychody reklamowe z 15 odcinków drugiej serii “Ugotowanych” wyniosły 18,5 mln zł. Dla porównania pierwsza odsłona formatu, licząca o pięć epizodów mniej, przyniosła 7,5 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Reality-show oglądały głównie kobiety, widzowie powyżej 25. roku życia oraz mieszkańcy miast.

TVN wstępnie planuje kontynuowanie emisji programu jesienią 2012 roku. Realizacja kolejnej serii będzie zależeć jednak od pozyskania sponsora. Obie dotychczasowe edycje “Ugotowanych” sponsorował właściciel sieci delikatesów Alma. Program, w którym uczestnicy rywalizują, przygotowując dla siebie posiłki, oparty jest na brytyjskim formacie „Come dine with me”.


Top 5 odcinków

top 5 Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
11-12-2011 2 942 170 19,88% 27,83%
27-11-2011 2 741 776 19,04% 26,65%
13-11-2011 2 627 503 17,62% 22,43%
18-12-2011 2 614 584 17,23% 22,43%
04-12-2011 2 473 941 16,47% 22,77%


Oglądalność formatu na tle konkurencji

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVP 1 3 236 841 23,92% 18,00%
TVN – Ugotowani 2 280 403 16,82% 22,25%
Polsat 1 878 501 13,88% 15,23%
TVP 2 1 631 558 12,05% 7,94%


Profil widowni programu

    ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 37,24% 77
Kobiety 62,76% 121
Wiek  4-9 3,45% 58
 10-15 4,22% 62
16 - 19 2,98% 53
20 - 24 4,80% 61
25 - 29 10,40% 117
30 - 34 11,32% 137
35 - 39 8,73% 118
40 - 44 7,94% 124
45 - 49 7,79% 113
50 - 54 8,16% 101
55 - 59 9,18% 118
60 21,03% 104
Wlk. miasta Wieś 29,09% 74
< 50 tys. 24,29% 101
50-100 tys. 11,15% 130
100-200 tys. 8,50% 105
> 200 tys. 26,97% 134
Zawód Top management 10,43% 120
Pracownicy średniego szczebla 21,09% 140
Pracownicy fizyczni i rolnicy 21,29% 107
Emeryci 27,07% 105
Inni 20,12% 66
Wykształcenie Podstawowe 44,93% 100
Średnie 33,65% 114
Wyższe 13,76% 109
Inne 7,67% 60


 

Dołącz do dyskusji: “Ugotowani 2” w TVN: więcej widzów i więcej z reklam

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olek
Nic dziwnego, jak skończył się sezon Pamiętników z Wakacji
0 0
odpowiedź
User
toptrendymeble-PL
ale to chyba tez wina pory nadawania programu Niedziela
0 0
odpowiedź
User
Irek
Szczere gratulacje dla Twórców! Świetny program! Okazuje się, że nie trzeba epatować odchodami w klozecie, żeby zwyciężyć konkurencję!
0 0
odpowiedź