„Twój Styl” i „Wysokie Obcasy Extra” na czele najpopularniejszych magazynów
W okresie od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.
Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 12,27 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,19 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9,22 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,35 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,24 proc. respondentów (wzrost o 0,86 pkt. proc.).
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań, dwa tytuły kulinarne oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym i ogrodniczym.
Miesięczniki |
listopad 2013 : kwiecień 2014 |
listopad 2012 : kwiecień 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Twój Styl |
12,27% |
11,19% |
Claudia |
9,22% |
8,87% |
Cztery Kąty |
8,24% |
7,38% |
Focus |
7,39% |
7,32% |
Murator |
7,38% |
7,12% |
Kobieta i Życie |
7,05% |
6,64% |
Poradnik Domowy |
6,99% |
6,92% |
Mój Piękny Ogród |
6,75% |
5,29% |
Przepisy Czytelników |
6,56% |
5,47% |
Przyślij Przepis! |
6,55% |
6,02% |
Świat Kobiety |
6,15% |
5,70% |
Dobre Rady |
6,12% |
5,91% |
Komputer Świat |
5,52% |
5,47% |
National Geographic |
5,46% |
5,08% |
Skarb |
5,40% |
- |
Świat Wiedzy |
5,09% |
4,48% |
Olivia |
5,08% |
5,49% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych |
5,00% |
4,68% |
Avanti |
4,98% |
4,94% |
Glamour |
4,38% |
3,93% |
Działkowiec |
4,13% |
3,31% |
Pani |
3,77% |
3,83% |
Świat Zdrowia |
3,64% |
3,56% |
Moje Mieszkanie |
3,23% |
2,44% |
Mamo To Ja |
3,06% |
3,53% |
Dom & Wnętrze |
3,06% |
2,64% |
CD Action |
3,03% |
3,01% |
CKM |
2,95% |
2,94% |
Wysokie Obcasy Extra |
2,84% |
- |
Cosmopolitan |
2,73% |
2,58% |
Zwierciadło |
2,63% |
2,46% |
Focus Historia |
2,63% |
2,05% |
Joy |
2,58% |
2,50% |
Elle |
2,55% |
2,42% |
Moje Gotowanie |
2,44% |
2,21% |
Przepis na Zdrowie |
2,42% |
1,87% |
Uroda |
2,37% |
1,82% |
M jak mieszkanie |
2,35% |
1,90% |
Moda na Zdrowie |
2,30% |
2,00% |
Auto Świat Poradnik |
2,28% |
1,70% |
TopGear |
2,28% |
1,93% |
Auto Motor i Sport |
2,21% |
2,29% |
PC Format |
2,20% |
2,31% |
Ładny Dom |
2,20% |
1,70% |
Playboy |
2,15% |
2,20% |
Dobre Wnętrze |
2,10% |
1,86% |
Men's Health |
2,09% |
1,65% |
Świat Motocykli |
2,04% |
1,69% |
Zdrowie |
1,88% |
1,66% |
PC World |
1,78% |
1,66% |
Gotuj Krok po Kroku |
1,76% |
1,13% |
Przepis na Ogród |
1,74% |
1,21% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko |
1,71% |
1,64% |
National. Geographic. Traveler |
1,69% |
1,63% |
Logo |
1,62% |
1,84% |
Kuchnia |
1,61% |
1,38% |
Twoje Dziecko |
1,59% |
1,63% |
Burda |
1,47% |
1,10% |
Forbes |
1,46% |
1,10% |
Dziecko |
1,37% |
1,78% |
Wróżka |
1,22% |
1,30% |
Chip |
1,13% |
1,21% |
InStyle |
1,07% |
1,12% |
Vita |
1,07% |
1,03% |
Twój Maluszek |
1,03% |
1,26% |
Bravo Girl |
1,01% |
0,98% |
Podróże |
0,95% |
0,72% |
Cała Ty |
0,94% |
- |
Weranda |
0,90% |
0,63% |
Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping) |
0,87% |
0,61% |
Shape |
0,85% |
0,62% |
M jak Mama |
0,83% |
0,99% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne |
0,80% |
0,65% |
Harper's Bazaar |
0,72% |
- |
Architektura-Murator |
0,71% |
0,47% |
Voyage |
0,61% |
0,62% |
Twist |
0,55% |
0,89% |
Sukces |
0,53% |
0,71% |
Fun Club |
0,49% |
0,47% |
Żagle |
0,39% |
0,39% |
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku ich czytanie zadeklarowało 3,69 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.
Dwumiesięczniki |
listopad 2013 : kwiecień 2014 |
listopad 2012 : kwiecień 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Wysokie Obcasy Extra |
3,69% |
- |
Komputer Świat Twój Niezbędnik |
2,11% |
2,09% |
Auto Świat 4x4 |
1,79% |
1,45% |
Sól i Pieprz |
0,88% |
0,83% |
Women's Health |
0,79% |
- |
Elle Decoration |
0,56% |
0,66% |
Weranda Country |
0,38% |
0,35% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2012 do kwietnia 2013 roku na losowej próbie 22 099 przypadków i w okresie od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku na losowej próbie 21 220 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od listopada do grudnia 2013 roku nie był badany miesięcznik: „Cała Ty”, od stycznia do kwietnia 2014 roku - „PC World” i „Vita”, od listopada 2013 roku do lutego 2014 roku - miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a w od marca do kwietnia 2014 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Wysokie Obcasy Extra” na czele najpopularniejszych magazynów