TVP1, TVP2, Polsat i TVN ze spadkami w I półroczu, tylko TV Puls na plusie w czołówce
W I półroczu br. wszystkie główne stacje miały niższe udziały niż rok wcześniej, a największy spadek zanotowała stacja TVN. Straciły też naziemne kanały TVN7 i TV4, a zyskała TV Puls. Na czele najpopularniejszych programów znalazły się relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi.
Liderem oglądalności w I półroczu br. była Jedynka, której udział wyniósł 13,19 proc., czyli o 3,51 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugie miejsce z trzeciego awansował Polsat, którego udział - mimo silnej wiosennej oferty programowej - spadł jednak z 12,57 proc. do 11,77 proc.
Na trzeciej pozycji znalazł się - będący rok temu na drugiej lokacie - TVN. Jego udział zmalał najbardziej wśród głównych stacji, bo o 9,97 proc. i wyniósł 11,74 proc. Poza podium pozostała TVP2, notująca spadek o 4,99 proc. do 10,09 proc.
Łącznie udział stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę” w I półroczu br. wyniósł 46,79 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 49,90 proc.
Spadki w I półroczu br. zanotowały też dwa z trzech kanałów ogólnorozrywkowych z tzw. drugiej ligi, które nadają w naziemnej telewizji cyfrowej.
Na piątej pozycji znalazł się TVN 7, którego udział zmalał o 4,75 proc. do 3,41 proc. Oczko niżej uplasowała się TV Puls - ta stacja jednak zanotowała wzrost o 5,10 proc. (jedyny w pierwszej dziesiątce rankingu) i jej udział wyniósł 3,09 proc. Z kolei TV4 zajęła miejsce 9. z wynikiem na poziomie 2,58 proc. (spadek aż o 17,31 proc. - największy w top 10 zestawienia).
Na minusie I półrocze br. zakończyły też dwa wiodące kanały newsowe - TVN24 znalazł się na miejscu 7. (2,98 proc. udziału, spadek o 3,25 proc.), a TVP Info na pozycji 8. (2,73 proc., - 11,07 proc.).
4+ | I półrocze 2013 | I półrocze 2014 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP1 | 869405 | 13,67% | 860712 | 13,19% |
Polsat | 799495 | 12,57% | 768114 | 11,77% |
TVN | 829313 | 13,04% | 765831 | 11,74% |
TVP2 | 675410 | 10,62% | 658625 | 10,09% |
TVN7 | 227795 | 3,58% | 222739 | 3,41% |
TV PULS | 186839 | 2,94% | 201641 | 3,09% |
TVN24 | 196025 | 3,08% | 194611 | 2,98% |
TVP INFO | 195199 | 3,07% | 178031 | 2,73% |
TV4 | 198654 | 3,12% | 168165 | 2,58% |
Polsat2 | 112088 | 1,76% | 106043 | 1,63% |
TVP Seriale | 58949 | 0,93% | 92543 | 1,42% |
Puls 2 | 51801 | 0,81% | 91570 | 1,40% |
TTV | 58015 | 0,91% | 84046 | 1,29% |
Polsat News | 63323 | 1,00% | 73744 | 1,13% |
TVP Regionalna | - | - | 70786 | 1,08% |
TV6 | 30140 | 0,47% | 60061 | 0,92% |
TVP Rozrywka | 10606 | 0,17% | 55021 | 0,84% |
Polo TV | 39509 | 0,62% | 51190 | 0,78% |
Discovery | 44384 | 0,70% | 49327 | 0,76% |
ATM Rozrywka | 42008 | 0,66% | 45494 | 0,70% |
W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 liderem rynku był Polsat, którego udział wyniósł 13,35 proc, czyli mniej o 4,78 proc. niż rok wcześniej.
Pozycję wicelidera zajął TVN z wynikiem na poziomie 12,98 proc. po spadku o 9,74 proc. Dalej uplasowały się: TVP1 (9,92 proc. udziału , spadek o 1,68 proc. ) i TVP2 (8,76 proc., - 5,50 proc.).
Tuż za wielką czwórką znalazła się zyskująca aż 10,44 proc. TV Puls. Udział tej telewizji wyniósł 3,49 proc. Kolejne dwa miejsca zajęły stacje TVN7 i TV4, notujące spadki odpowiednio o 13,01 proc. i 10,14 proc.
16-49 | I półrocze 2013 | I półrocze 2014 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat | 359613 | 14,02% | 344818 | 13,35% |
TVN | 368901 | 14,38% | 335263 | 12,98% |
TVP1 | 258854 | 10,09% | 256241 | 9,92% |
TVP2 | 237800 | 9,27% | 226243 | 8,76% |
TV PULS | 81005 | 3,16% | 90095 | 3,49% |
TVN7 | 94558 | 3,69% | 82879 | 3,21% |
TV4 | 75917 | 2,96% | 68608 | 2,66% |
TVN24 | 60499 | 2,36% | 62332 | 2,41% |
Polsat2 | 46626 | 1,82% | 41723 | 1,61% |
TVP Seriale | 28286 | 1,10% | 40560 | 1,57% |
Puls 2 | 19273 | 0,75% | 36940 | 1,43% |
TTV | 21571 | 0,84% | 36149 | 1,40% |
Polo TV | 23094 | 0,90% | 29998 | 1,16% |
Discovery | 28725 | 1,12% | 28992 | 1,12% |
Eska TV | 22671 | 0,88% | 27137 | 1,05% |
TVP INFO | 37387 | 1,46% | 27002 | 1,05% |
TV6 | 13193 | 0,51% | 25857 | 1,00% |
Polsat News | 20159 | 0,79% | 24085 | 0,93% |
TVN Style | 23227 | 0,91% | 22872 | 0,89% |
ATM Rozrywka | 17366 | 0,68% | 20885 | 0,81% |
Najwięcej widzów w I półroczu br. zgromadziły relacje z zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi, pokazywane przez TVP1. Na pierwszym miejscu znalazła się transmisja z konkursu skoków narciarskich na dużej skoczni, podczas którego Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Zgromadziła ona przed telewizorem 10,44 mln widzów.
Drugą pozycję zajęła ceremonia kwiatowa podczas igrzysk w Soczi, którą obejrzało 9,5 mln widzów. Oczko niżej znalazło się studio olimpijskie z widownią wynoszącą 8,88 mln osób.
W top 10 najpopularniejszych programów I półrocza 2014 roku znalazło się osiem pozycji z TVP1 i dwie z TVP2. Żadnego z miejsc nie zajęły ani Polsat, ani TVN.
Top 10 programów w I półroczu 2014 | ||||||
Program | Stacja | Data | Start | AMR | SHR % | |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA | SKOKI NARCIARSKIE M | TVP1 | 15-02-2014 | 18:43 | 10444093 | 59,29% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA | CEREMONIA KWIATOWA | TVP1 | 09-02-2014 | 20:28 | 9502684 | 50,81% |
STUDIO OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 | TVP1 | 09-02-2014 | 19:35 | 8884897 | 48,89% | |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA | SKOKI NARCIARSKIE M KONKURS DRUZYNOWY | TVP1 | 17-02-2014 | 18:13 | 8581030 | 51,74% |
M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ | TVP2 | 01-04-2014 | 20:44 | 7527267 | 44,70% | |
TELEEXPRESS | TVP1 | 06-01-2014 | 17:00 | 7334341 | 46,76% | |
MSZA SWIETA KANONIZACYJNA /TRANSMISJA Z WATYKANU/ | KANONIZACJA JANA PAWLA II I JANA XXIII | TVP1 | 27-04-2014 | 09:55 | 6706002 | 45,86% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - CEREMONIA OTWARCIA | TVP1 | 07-02-2014 | 16:35 | 6702313 | 45,14% | |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 13-04-2014 | 20:26 | 6513615 | 36,77% | |
NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ | TVP2 | 05-02-2014 | 20:44 | 6153252 | 37,45% |
Dołącz do dyskusji: TVP1, TVP2, Polsat i TVN ze spadkami w I półroczu, tylko TV Puls na plusie w czołówce