TVP 2: „Nowa” przegrała z konkurencją, ale ma powrócić
Serial kryminalny „Nowa” oglądało w TVP 2 mniej widzów niż propozycje konkurencyjnych stacji, obniżył on też oglądalność kanału w stosunku do ub.r. Dwójka planuje jednak nakręcenie kolejnej serii produkcji.
„Nowa” nadawana była w czwartki o 21.40 w okresie od marca do czerwca br. Z danych Nielsen Audience Mesuerement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że 13-odcinkowy serial oglądało 1,98 mln widzów, co dało stacji 15,28 proc. udziału w grupie 4+. To mniej niż notowały w tym czasie konkurencyjne stacje. Liderem była TVP 1, która nadawała wtedy „Sprawę dla reportera”, „Warto rozmawiać” oraz serial „Detoks”, co dawało jej 18,11 proc. udziału, druga była telewizja TVN (filmy fabularne; 16,60 proc.), a trzeci – Polsat („Hotel 52”, „Moment prawdy”; 15,56 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 TVP 2 w czasie nadawania serialu miała 15,82 proc. udziału i przegrała z TVN-em i Polsatem, ale wygrała z TVP 1, która zanotowała tutaj jedynie 12,47 proc.
W analogicznym okresie ub.r. w paśmie emisji „Nowej” Dwójka miała więcej widzów. Stację oglądało bowiem 2,59 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 19,85 proc. i 23,46 proc.
Wpływy z reklam emitowanych przy serialu wyniosły 10,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Dane telemetryczne pokazują, że „Nową” śledziły najchętniej kobiety, widzowie po 30. roku życia i mieszkańcy małych miast.
Główną bohaterką serialu jest Ada Mielcarz (w tej roli Justyna Schneider), młoda policjantka, która rozpoczyna pracę w Komendzie Stołecznej Policji. Zostaje przydzielona do doświadczonego komisarza Macieja Wolskiego (Marcin Bosak), który niekoniecznie chce z nią współdziałać. Ich praca to rozwiązywanie zagadek tajemniczych morderstw, porwań i oszustw.
Dwójka planuje nakręcenie kolejnej serii „Nowej”. Na razie nie wiadomo, czy pojawi się ona już na antenie jesienią br., czy dopiero wiosną 2011 roku.
Widownia serialu „Nowa” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
11-03-2010 | 2 640 683 | 20,44% | 22,28% |
18-03-2010 | 2 024 217 | 15,32% | 15,19% |
25-03-2010 | 2 052 622 | 17,53% | 17,19% |
01-04-2010 | 2 179 185 | 16,36% | 18,21% |
08-04-2010 | 1 951 171 | 14,72% | 15,88% |
22-04-2010 | 2 023 883 | 15,00% | 15,07% |
29-04-2010 | 1 777 871 | 13,94% | 14,44% |
06-05-2010 | 1 996 049 | 15,23% | 15,91% |
13-05-2010 | 2 091 534 | 16,51% | 16,85% |
20-05-2010 | 2 087 679 | 16,10% | 17,60% |
27-05-2010 | 1 914 171 | 14,60% | 13,57% |
03-06-2010 | 1 428 534 | 10,49% | 10,19% |
10-06-2010 | 1 629 223 | 12,75% | 13,47% |
średnia | 1 984 839 | 15,28% | 15,82% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji produkcji
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 1 | 2 352 301 | 18,11% | 12,47% |
TVN | 2 156 759 | 16,60% | 19,87% |
Polsat | 2 021 470 | 15,56% | 17,42% |
TVP 2 – Nowa | 1 984 839 | 15,28% | 15,82% |
Profil widowni serialu
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 38,61% | 80 |
Kobiety | 61,39% | 118 | |
Wiek | 4-9 | 1,30% | 22 |
10-15 | 2,99% | 43 | |
16 - 19 | 3,78% | 65 | |
20 - 24 | 4,20% | 51 | |
25 - 29 | 6,09% | 68 | |
30 - 34 | 8,63% | 106 | |
35 - 39 | 7,81% | 110 | |
40 - 44 | 7,84% | 122 | |
45 - 49 | 9,51% | 133 | |
50 - 54 | 12,13% | 147 | |
55 - 59 | 10,15% | 134 | |
60+ | 25,58% | 131 | |
Wlk. miasta | Wieś | 37,68% | 97 |
< 50 tys. | 27,58% | 114 | |
50-100 tys. | 8,47% | 99 | |
100-200 tys. | 6,78% | 85 | |
> 200 tys. | 19,48% | 96 | |
Zawód | Top management | 7,15% | 92 |
Pracownicy średniego szczebla | 17,53% | 121 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,90% | 103 | |
Emeryci | 34,65% | 139 | |
Inni | 19,77% | 61 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 50,32% | 110 |
Średnie | 32,11% | 108 | |
Wyższe | 13,29% | 116 | |
Inne | 4,28% | 33 |
Dołącz do dyskusji: TVP 2: „Nowa” przegrała z konkurencją, ale ma powrócić