TVN przez graffiti chce trafić do młodych widzów (wideo)
TVN po raz piąty promuje nową ramówkę wykorzystując wizerunkowy spot. Reklama tym razem ma miejski charakter i adresowana jest do grupy widzów w wieku 16-25, do której dużym stacjom najtrudniej trafić.
Kuba Wojewódzki i Małgorzata Foremniak malują graffiti na murze. Nagle słychać nadjeżdzającą policję, Kuba ucieka, wręczając Małgosi spray z farbą, a ta ukrywa puszki i robi minę niewiniątka... Tak wygląda jedna ze scen najnowszego spotu wizerunkowego TVN-u. Akcja rozgrywa się tym razem na tle miejskiego muru z charakterystycznym grafitti, a scenografię tworzą m.in. śmietnik, brama, czy stara wersalka...
Jesienny spot wizerunkowy TVN-u
- Chodziło nam o to, by spot miał miejski i młodzieżowy charakter, a sztuka ulicy właśnie z czymś takim się kojarzy – tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl ideę reklamy dyrektor autopromocji TVN SA Robert Przyszlak. Graffiti, wykorzystane w spocie, namalował znany w międzynarodowym środowisku grafficiarz o pseudonimie “Zbiok”. – Zależało nam o zmianie postrzeganiu graffiti, które zwykle kojarzy się z niszczeniem. Dlatego wybraliśmy artystę, którego prace obecne są w międzynarodowych galeriach – opowiada nam Przyszlak.
Reklama kręcona była w specjalnym namiocie przez trzy dni, a poza Wojewódzkim i Foremniak występują w niej Szymon Majewski, Magda Gessler, Agnieszka Chylińska, Magdalena Mielcarz i Michał Piróg (eksperci nowego show “Top model”) oraz Joanna Osyda z telenoweli “Majka” i aktorzy z serialu “Usta Usta”. W sumie pojawiają się w niej gwiazdy sześciu formatów stacji. Utworem, który można usłyszeć w spocie, jest piosenka zespołu Delphic zatytułowana "Clarion Call" - Nowoczesna, lekko przybrudzona, dobrze oddaje klimat sztuki ulicy – opisuje utwór Przyszlak. Za projekt scenografii odpowiadali: Katarzyna Sobańska-Strzałkowska i Marcel Sławiński, a wykonał ją Jerzy Prożogo (Prodekor). Reżyserem reklamy był Maciej Szwabe, a art directorem - Przemek Kilichowski. Cały pomysł spotu powstał w dziale autopromocji TVN-u. Postprodukcja reklamy zajęła ponad miesiąc.
Spot na jesień 2010 roku to już piąta reklama wizerunkowa TVN-u. Pierwszą stacją zaprezentowała w sierpniu 2008 roku. Reklamę z wiosny 2009 r. z piosenką Lenki “The Show” doceniono europejskim konkursie organizowanym przez Promax/BDA. Zdobyła tam drugie miejsce w kategorii "The Most Outstanding Promo of the Year".
- Pierwsze próby z takimi reklamami podejmowaliśmy już na początku lat dwutysięcznych, wtedy spotem rozgrywającym się w samolocie promowaliśmy “Fakty”, “Milionerów” i “Big Brothera” – opowiada nam szef autopromocji TVN. Podkreśla, że obecnie spoty mają za zdanie promowanie całego wizerunku stacji, a nie poszczególnych programów. - Przez te reklamy chcemy jeszcze precyzyjniej dotrzeć do naszej grupy docelowej. Aktualny spot, już drugi raz z rzędu, kierowany jest głównie do widzów wieku 16-25 lat – wyjaśnia Robert Przyszlak.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measuerment grupa 16-24 to trudny target do przyciągnięcia przez naziemne telewizje. W okresie od stycznia do lipca br. udział TVN-u w tej grupie wyniósł 14,99 proc. notując spadek z 17,33 proc. rok wcześniej, podczas gdy w całej komercyjnej grupie (16-49) było to 16,04 proc. (16,38 proc.). Młodzi ludzie również mniej czasu spędzają przed telewizorami niż starsi widzowie. W analizowanym okresie oglądali telewizję przez 2 godz. dziennie, podczas gdy w grupie komercyjnej wskaźnik ten wynosił 3 godz. 21 min.
Jak Państwu podoba się nowy spot TVN-u? Zachęcamy do dyskusji.
Spoty z poprzednich sezonów
Jesień 2008
Wiosna 2009
Jesień 2009
Wiosna 2010
Dołącz do dyskusji: TVN przez graffiti chce trafić do młodych widzów (wideo)
gratulacje!!!!